Senaste nytt

Swedavia förbättrar shoppingen på de svenska flygplatserna

Jacob

Medlem
Swedavia har förlängt avtalet med The Nuance Group som driver butiker på flera av Swedavias flygplatser och förnyar samtidigt shoppingkonceptet. Målsättningen är att skapa ett bättre utbud och en bättre shoppingupplevelse för resenärerna.

Under de närmsta tolv månaderna kommer tio butiker på Swedavias flygplatser få nytt utseende och ett nytt sortiment kommer lanseras som är särskilt anpassat för den skandinaviska marknaden.

Shoppingupplevelsen kommer också förbättras på totalt 3000 kvadratmeter butiksytor. Den 16 juli invigs en ny walk-through taxfreebutik i utrikeshallen på Göteborg Landvetter och stora förändringar är under planering för en förbättrad shopping i terminal 2, 4 och 5 på Stockholm Arlanda.

Avtalet med Swedavia gäller till 2018 och omfattar drift och utveckling av butiker på Stockholm Arlanda, Göteborg Landvetter, Malmö Sturup, Stockholm Bromma samt flygplatserna i Visby, Umeå, Luleå och Åre Östersund.
 

agehall

Medlem
När får vi fast track på T5 som kommer ut direkt i terminalen??? Det vore bästa förbättringen för shopping som de kan göra.
 

Unicornone

Medlem
Att få vissa produkter att bli billigare än på ICA är ju ett annat steg i rätt riktning. Tar jag i som f-n och tänker 70/80-tal så kommer jag ihåg att Tax-free var billigt en gång i tiden. Inte så ofta numera :=(
 

agehall

Medlem
Att få vissa produkter att bli billigare än på ICA är ju ett annat steg i rätt riktning. Tar jag i som f-n och tänker 70/80-tal så kommer jag ihåg att Tax-free var billigt en gång i tiden. Inte så ofta numera :=(

Man måste leta efter extrapriserna, annars är det sällan billigt. Men ofta brukar jag köpa en flaska whiskey på OSL om de har rea på någon bra sort.
 

Nemo

Medlem
Håller med #2, det måste vara frivilligt om man vill trängas genom taxfree. Kan man intill dess flytta kundvagnarna som spärrar genvägen på T5 så att man slipper gå igenom taxfreen och tvingas böka sig genom kassorna?
 

Fredrik

Medlem
Det finns en annan tråd om hur dyrt det är på CPH. Flygplatserna tjänar sina pengar på att dels slussa oss genom taxfree men även på att vi är fast och behöver fördriva tid.

Jag tror inte att ARN vill låta fast-trackresenärerna slippa undan. Vi kan väl åtminstone få komma ut vid champagnehyllan?
 

JensE

Medlem
Ibland är det dyrare att handla på Arlanda också än butik på stan.

General Portion
Arlanda 359:-
Lokal tobaksaffär Götgatan Stockholm 330:-
 

Nemo

Medlem
OSL/Gardermoen har faktiskt lyckats göra så att man slipper gå igenom Taxfree. Det var så både före och efter senaste ombyggnaden.
 
Toppen