Senaste nytt

Svit i Göteborg

Flying P

Medlem
Vilken är den bästa sviten med ett barn fyra dagar i Göteborg? Har bokat Clarion Post nu men funderar även på Radisson vid centralen eller något Scandic. Enbart dessa tre kedjor är intressanta för oss.

Scandic Rubinen med terass mot avenyn verkar trevligt. Någon som har bra feedback angående sviter på dessa tre kedjor i Göteborg?
 

Moco

Medlem
Clarion Post är ett bra hotell för samtliga rumskategorier. Scandic spelar inte riktigt i samma liga, oavsett vilket du väljer i stan. Radisson är ok, men inte heller att jämföra med Post. Är det utsikt du är ute efter kan kanske Radisson Lindholmspiren vara ett alternativ. Men jag rekommenderar Post.
 

Flying P

Medlem
Clarion Post är ett bra hotell för samtliga rumskategorier. Scandic spelar inte riktigt i samma liga, oavsett vilket du väljer i stan. Radisson är ok, men inte heller att jämföra med Post. Är det utsikt du är ute efter kan kanske Radisson Lindholmspiren vara ett alternativ. Men jag rekommenderar Post.
Ok ligger kvar med min bokning på Post i väntan på bättre alternativ. Post är ju högst rankat på Tripadvisor också, Scandic syns inte till på den listan. Radisson vid centralen känns gammalt, 10 år sedan senaste renoveringen? Radisson vid piren är ett alternativ men lite för lång från stan, är där med en 2.5 åring så närhet är viktigt.
 

Ozz

Medlem
Jag brukar (nästan) alltid bo på Elite Plaza när jag/vi är i GBG. Vi har bott i juniorsviten några gånger och den är toppenfin.
Dom har även större sviter om du vill breda ut dig ordentligt, dessa är inte testade personligen
 

olo

Medlem
Utan att ha bott på särskilt många av dessa, av förklarliga skäl, har jag förstått att Clarion Hotel Post och Elite Plaza är de bästa från kedjorna.
Radisson vid Centralen (som för övrigt fortfarande går under namnet "Sheraton" bland många i Göteborg) har många upplevt som lite trött, av vad jag hört.

Men för att svara på huvudfrågan om bästa sviten i Göteborg? Det borde vara på Dorsia den finns. Möjligtvis skulle Pigalle kunna erbjuda något också?
 
Utan att ha bott på särskilt många av dessa, av förklarliga skäl, har jag förstått att Clarion Hotel Post och Elite Plaza är de bästa från kedjorna.
Radisson vid Centralen (som för övrigt fortfarande går under namnet "Sheraton" bland många i Göteborg) har många upplevt som lite trött, av vad jag hört.

Men för att svara på huvudfrågan om bästa sviten i Göteborg? Det borde vara på Dorsia den finns. Möjligtvis skulle Pigalle kunna erbjuda något också?
Clarion alla gånger, men så är jag ett stort Stordalen-fan också :)
 
  • Gilla
Reactions: olo

Mike@GOT

Medlem
Radisson vid piren är ett alternativ men lite för lång från stan, är där med en 2.5 åring så närhet är viktigt.

Från Radissson Blu Riverside är det 1½ minut att gå till hållplatsen för Älvsnabben som tar dig till stan på 4 minuter. Givetvis inte lika centralt som Clarion Hotel Post, men ändock oerhört smidigt.


Avalons svit är också ett alternativ tycker jag...
Upper House på Gothia?!?
Nu var ju dock inget annat än Clarion, Radisson, och Scandic aktuellt för @Flying P.
 
Toppen