Senaste nytt

Sverige-->Bangkok-->Brisbane tips mottages

njos

Medlem
British Airways(BA) O klass biljett är ungefär den prisnivån inkl. skatter.
Fare basis: OBBSE
Stopover: 1 fri i Sydostasien och ytterligare 1 stopover för 900 SEK är tillåten i varje riktning (totalt upp till 4 stopover)
Ändring: 100 EUR per gång

Sökningstips på ITA Software

Depart from: GOT
/f ba.. OBBSE

Destination: BNE
/f ba.. OBBSE

Observera att bokningssystemet inte tillåter att boka hemresan som är längre bort än 330-355 dagar(beroende på flygbolaget och bokningssytemet) från dagns datum.

BA är bättre alternativ då får jag mitt stopp om än dyrare. Söker på matrix itasoftware vilket är första gången men det verkar schysst :)
"/f ba.. OBBSE" Vad står detta får exakt? Och hur använder jag mig av det när jag söker?

Mycket frågor blir det.. Och är förbryllad på en högre nivå men intressant är det :)

Bangkok vill den inte få in till vettigt pris när jag söker (20000) däremot singapore till 10900. Vet inte om jag söker rätt. Blir det svårt att få in bangkok?
 

agehall

Medlem
"/f ba.. OBBSE" Vad står detta får exakt? Och hur använder jag mig av det när jag söker?

Advanced routing code för Matrix. I princip så tvingar det där sökmotorn att leta efter flighter som är tillåtna med fare basis OBBSE om jag inte tänker helt snett...

Bangkok vill den inte få in till vettigt pris när jag söker (20000) däremot singapore till 10900. Vet inte om jag söker rätt. Blir det svårt att få in bangkok?

Det kan ju vara så att den farebucket som AHO föreslår är slutsåld på flighter via BKK och då går priset upp...
 

njos

Medlem
Får lägga ner via bangkok och rikta in mig på singapore istället verkar det som.

I vilket skede i bokningen väljer man att man ska göra ett stopover på säg 1 vecka i singapore? Har inte sätt detta när jag försök gå så långt som möjligt i olika bokningar utan det blir bara en vanlig mellanlandning.
 

Dr. Miles

Expert
Får lägga ner via bangkok och rikta in mig på singapore istället verkar det som.

I vilket skede i bokningen väljer man att man ska göra ett stopover på säg 1 vecka i singapore? Har inte sätt detta när jag försök gå så långt som möjligt i olika bokningar utan det blir bara en vanlig mellanlandning.

Det är inte så konstigt.
Varken British Airways(BA) eller Qanats(QF) flyger mellan Bangkok och Brisbane.
Om du vill ha stopover i Bangkok, måste du flyga typ:
Göteborg-(BA)-London-(BA)-Bangkok-(QF)-Sydney-(QF)-Brisbane

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sökningstips på ITA Software

Depart from: GOT
ba lhr ba bkk qf syd qf / f ba.. OBBSE

Destination: BNE
qf sin ba lhr ba / f ba.. OBBSE

Hemresan via Singapore.
 
Last edited:

njos

Medlem
Det är inte så konstigt.
Varken British Airways(BA) eller Qanats(QF) flyger mellan Bangkok och Brisbane.
Om du vill ha stopover i Bangkok, måste du flyga typ:
Göteborg-(BA)-London-(BA)-Bangkok-(QF)-Sydney-(QF)-Brisbane

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sökningstips på ITA Software

Depart from: GOT
ba lhr ba bkk qf syd qf / f ba.. OBBSE

Destination: BNE
qf sin ba lhr ba / f ba.. OBBSE

Hemresan via Singapore.

Tack för hjälpen! nu snackar vi en bra rutt. Kan kapa brisbane och flyga till sydney som slut destination. Tar greyhound buss lite sakta från sydney ;) Anledningen att jag haft brisbane som slut destination är att det är bättre klimat där men kan tänka mig att börja mitt äventyr i sydney får att få med bangkok.

Hemresa via singapore vore grymt.

Ditresa: GOT-->LHR-->BKK-->SYD

Hemresa: SYD-->SIN--LHR-->GOT

När du har möjlighet kan du kolla vad du får för pris på det? Försöker titta men svårt med sökningarna...
 

Dr. Miles

Expert
Anledningen att jag haft brisbane som slut destination är att det är bättre klimat där men kan tänka mig att börja mitt äventyr i sydney får att få med bangkok.

Hemresa via singapore vore grymt.

Ditresa: GOT-->LHR-->BKK-->SYD

Hemresa: SYD-->SIN--LHR-->GOT

När du har möjlighet kan du kolla vad du får för pris på det? Försöker titta men svårt med sökningarna...

Sökningstips på ITA Software.
(Du bör kunna söka själv med de kommandon)

Depart from: GOT
ba lhr ba bkk qf / f ba.. OBBSE

Destination: SYD
qf sin ba lhr ba / f ba.. OBBSE

Du kan också flyga hem från Brisbane då det finns QF flight mellan Brisbane och Singapore. Det är samma pris som retur från Sydney.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

njos

Medlem
Sökningstips på ITA Software.
(Du bör kunna söka själv med de kommandon)

Depart from: GOT
ba lhr ba bkk qf / f ba.. OBBSE

Destination: SYD
qf sin ba lhr ba / f ba.. OBBSE

Du kan också flyga hem från Brisbane då det finns QF flight mellan Brisbane och Singapore. Det är samma pris som retur från Sydney.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Tack, underbart nu är vi nått på spåren, Kollar BA's hemsida och hittar nu flyget.

DIt: GOT-->LHR
LHR-->BKK
BKK-->SYD

Hem: BNE-->SIN
SIN-->LHR
LHR-->GOT

För 10900kr vilket jag ändå jag tycker är helt ok, då får jag stopp i Bangkok ditvägen och Singapore hemvägen.
(Kanske tillkommer för att boka säten och mat osäker på detta)

En sista (kanske) fundering. Kommer troligen ändra hemrese datumet. Den biljetten som jag är pågång att boka, tillåter en ändring väl?
Svårt att få fram den infon.
Kollar på BAs hemsida och där står det att det finns olika typer vissa som går att boka om gratis eller mot avgift eller inte alls.
Eftersom hemresan är 3 sträckor betalar jag då 3 st "ändringsavgifter" eller hur funkar det generellt?
 

Dr. Miles

Expert
En sista (kanske) fundering. Kommer troligen ändra hemrese datumet. Den biljetten som jag är pågång att boka, tillåter en ändring väl?
Svårt att få fram den infon.
Kollar på BAs hemsida och där står det att det finns olika typer vissa som går att boka om gratis eller mot avgift eller inte alls.
Eftersom hemresan är 3 sträckor betalar jag då 3 st "ändringsavgifter" eller hur funkar det generellt?

Jag skrev i mitt inlägg #9 så här.

British Airways(BA) O klass biljett är ungefär den prisnivån inkl. skatter.
Fare basis: OBBSE
Stopover: 1 fri i Sydostasien och ytterligare 1 stopover för 900 SEK är tillåten i varje riktning (totalt upp till 4 stopover)
Ändring: 100 EUR per gång
Ja, du kan ändra biljetten för 100 EUR per gång.
Observera att flighten du vill ändra till måste ha ledig bokningklass "O(O som Olof)" platser.
 
Toppen