Senaste nytt

Svensexa, vart ska vi åka för 1-2 nätter?

Samosaguas

Medlem
Från Smaland Airport (VXO) i Växjö finns ju direktlinjen till Amsterdam med KLM. Finns biljetter för 1500 kronor med utresa på fredag den 29:e klockan 18:15 och hemresa på söndag den 31:e maj klockan 16:20.

Kanske kan vara ett alternativ?
 

Räven

Medlem
Priset är för 9personer
 

Attachments

  • A86B734D-8333-43E0-BEDC-5D4AE85C76F3.png
    A86B734D-8333-43E0-BEDC-5D4AE85C76F3.png
    137,8 KB · Visningar: 263

Najk

Medlem
Du bör enbart överväga slutdestinationer med direktflyg från GOT. Jag googlade och hittade denna sajt som listar destinationer från GOT: List of destinations & airlines from Landvetter, Gothenburg - FlightsFrom.com

Baserad på den hade jag föreslagit Belgrad. Fin stad, stort nattliv, trevliga restauranger som funkar för stora sällskap samt... BILLIGT.
Tack för tipset! Tänker samma, ska det vara smidigt måste det vara direktflight från GOT, VXO, NYO etc..
Ska kika på Belgrad!
 

henke12

Medlem
Jag skulle valt destination helt med tanke på hur ert tidsschema ser ut för att maximera samkväm på destination och enkelhet!

Ni kommer få en kanonhelg och det kvittar om ni är i Amsterdam, Moskva eller Hästmahult!
:D

En reserapport skulle vara kul att läsa!
 

Najk

Medlem
29 - 31 maj,

Perfekt helg!


Jag hade planerat väldigt minutoperativt då ni inte har så mkt tid att spela på,

Åka ner med 20 pers och göra en natt låter lite väl stressigt!
Ni kommer ju knappt hinna nåt innan det är dags att åka hem

Att dra runt på 15-20 pers är dock ingen lek.
Det går ju liksom inte att ramla in på en random restaurang utan bokning :)
Och allt tar väldigt lång tid,

Jag drog runt med 15 i Berlin för några år sen. Största utmaningen var transporter lokalt i stan kvällstid. Svårt att hålla ihop 4-5 taxibilar med glada pågar i!

Men det beror ju på hur ni är som grupp, vilken budget(hotell eller AirBNB) som finns och vad ni vill göra :)

Jag hade kollat(och har nu kollat) vilka direktflyg som finns från GOT på flygtid kortade än 3h med avgång tidig eftermiddag fredag 31 maj.
Sen hemresa på söndag hade jag dock övervägt för att inte "tappa fart" på lördagen pga tidig hemresa(och hemmaförpliktelser när man kommer hem sliten och tid fortfarande finns för storhandlingar osv):)

Runt/efter lunch finns:
  • Visby
  • Hamburg
  • Edinburgh
  • Wien
  • Amsterdam
  • Gdansk
  • Riga
  • Prag

Belgrad förstås asnice, men hittade inget flyg dit.

Jag hade siktat på någon av de 4 nedersta!

Tack för väldigt bra tips!
Håller med om planeringen, det gäller att ha en tanke med bokningar och hålla sig till den :)

Jag ska kika på dina tips på destinationer och vad det finns för möjligheter kring att få ihop ett bra program.
 

011430121

Medlem
Varför gå över ån efter vatten
STOCKHOLM har allt och The Capital of Scandinavia erbjuder, bra restauranger, sportevens, konserter, utställningar, Sveriges bästa idrottsklubb AIK från grann kommunen Solna vad mera kan ni önska er?

En gång i månaden, ett evenemang som drar massor av flygnördar till Made i Sweden.
Varför tveka, välkommen!
 

Najk

Medlem

Najk

Medlem
Varför gå över ån efter vatten
STOCKHOLM har allt och The Capital of Scandinavia erbjuder, bra restauranger, sportevens, konserter, utställningar, Sveriges bästa idrottsklubb AIK från grann kommunen Solna vad mera kan ni önska er?

En gång i månaden, ett evenemang som drar massor av flygnördar till Made i Sweden.
Varför tveka, välkommen!

Absolut!
Körde Svensexa i Stockholm för 2 år sedan... Alla stod på bordet i Källaren på Lilla Ego och skrek/sjöng Å vi e AIK halva kvällen..... :)
Var ett jävla liv och trodde att vi skulle bli utkastade men vi blev påhejade av Tom Sjöstedt så det vara bara att öka.

Stockholm är alltid ett vasst alternativ
 

Rickard_O

Medlem
Jag skulle avråda från Budapest, jag och 8 polare åkte ner och festade två kvällar för ett gäng år sedan och stötte på patrull på varje nattklubb.
Så fort Ungrarna såg ett gäng turister så blev det stök, några åkte i backen, själv fick jag någon fulsmäll bakifrån. :D
Andra kvällen klarade vi oss bra, men då körde vi bord inne på en VIP-avdelning, men där var det ju inte så jävla kul, så fort man klev ut så var det stök igen o_O

Det är min bild av Budapest, andra kanske har annorlunda, men jag skulle hellre åka till Prag eller valfritt land i Europa före Budapest igen för en svensexa!
 
Toppen