Senaste nytt

Svea Ekonomi lanserar bank och debetkort

apknug

Medlem
Man bör kanske lägga till att detta är ett debit kort och inte ett kreditkort.

Någon moderator kan kanske flytta tråden eller radera den då det verkar vara reklam från ett inkassoföretag.
 

molntankar

Medlem
På sätt och vis intressant. Det är, om jag förstår rätt, inte bara ett kort utan också en bank. Dock än så länge med många begränsningar, som tex avsaknad av stående överföringar, Swish, e-faktura, osv.

Det som lockar är ju förstås att det är kostnadsfritt (mig veterligen har bara Skandiabanken en kostnadsfri banktjänst), kort ingår, och "huvudkontot" har en ränta på 0,25% (alltså: man skulle i teorin kunna få ränta på sin lön -- rimligt tycker jag!)

Men, bristerna och avsaknaden av viktiga bankfunktioner gör ett byte omöjligt i dagsläget, men jag ser potential.
 

Robert flysas

Moderator
På sätt och vis intressant. Det är, om jag förstår rätt, inte bara ett kort utan också en bank. Dock än så länge med många begränsningar, som tex avsaknad av stående överföringar, Swish, e-faktura, osv.

Det som lockar är ju förstås att det är kostnadsfritt (mig veterligen har bara Skandiabanken en kostnadsfri banktjänst), kort ingår, och "huvudkontot" har en ränta på 0,25% (alltså: man skulle i teorin kunna få ränta på sin lön -- rimligt tycker jag!)

Men, bristerna och avsaknaden av viktiga bankfunktioner gör ett byte omöjligt i dagsläget, men jag ser potential.

Precis, t.ex sätta in ett sparande som ger mer än banken. Det är många som ”slåss” efter oss kunder så kan bli bra, kul att se!
 

Robert flysas

Moderator
Vad är det som är så bra med detta kort som gör det värt att skaffa?
Finns det någon koppling till resande där man har nytta av det?

Det är främst två saker - sparränta och gratis. Sätta in pengar som budget till resor och antingen ta ut dom till sin bank eller köra med Curve.
 

Tonton

Medlem
Jag gick igenom den inkluderade reseförsäkringen - som är genom ERV.

nja, säger jag. väldigt mycket begränsningar där jag känner att jag själv knappt skulle ha koll på vad som gäller under resan. Detta kort kommer jag inte lägga någon mer tid på.

Men kul med nya produkter på marknaden - jag gillar konkurrens!
 
Toppen