Senaste nytt

Svalbard maj 2015

Får oss blev maj perfekt men förra året vid samma tidpunkt var snön nästan borta och det hade inte varit möjligt att göra skoterturen eller hundspann, enligt guiderna vi pratade med är den stora turistmånaden april och då är det även garanterat snö.
Hoppas ni kommer iväg!

Okej, tack! Jag får göra lite research, så får vi se vilken månad som passar mig och mitt sällskap bäst. Snö är ju nästan obligatoriskt om man ska dit, det är ju ändå Svalbard vi pratar om! Jag hoppas också att det blir av! :)
 
A

Aurora

Guest
I can add to that, Mai kan fort være delvis snøfritt. I 2011 var snøscootersesongen over 14 Mai.
 

Harnos

Medlem
Får inte jag se isbjörn när jag är blir jag sjukt upprörd :mad:
Valar får ses som bonus!
Slutet på april / början på maj är troligast att se dom enligt enligt våra guider då honorna har sina småttingar, att vi såg totalt 10st under två dagar får nog anses som extremt bra utdelning ;)
 

Kiev

Medlem
image.jpg
Det er riktig. Faktisk veldig skjelden å få se bjørn, så lenge det ikke er en som holder seg rundt byen eller med unger eller større åtsel så guidene vet av den. Også restriksjoner hvor nært man kan komme osv.
Her er et bilde fra påsken i år, med en hann og en hunn. Ca 300 meter og bra telelinse.
Litt forskjell fra Skansen :p
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen