Senaste nytt

Svårt att boka med companion voucher...

Cremant

Medlem
Har en svensk companion-voucher och en massa avios.

Trots att man tidigare sa att det skulle bli lättare att boka med avios så hittar jag inget.

Vill åka first och vara borta ca 1 vecka - hittar inget i år som funkar och då är jag flexibel med datum!

Kan det vara beroende av web-läsare?
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Har en companion-voucher och en mass avios.

Trots att man tidigare sa att det skulle bli lättare att boka med avios så hittar jag inget.

Vill åka first och vara borta ca 1 vecka - hittar inget i år som funkar och då är jag flexibel med datum!

Kan det vara beroende av web-läsare?

Har du en svensk companion voucher?
 

Tonton

Medlem
Jag orkar inte söka just nu, men när jag kollade för några veckor sedan så hittade jag gott om First runt om. Sök ben för ben till att börja med. Testa både BAs hemsida, men även andra som går att hitta och ger en bra översikt.
 

GillBates

Medlem
BAs app är rätt bra att söka i (går givetvis att söka i traditionell webläsare också, men lite långsammare tycker jag). Gå till menyn och välj Reward flights och sedan Reward flight finder. Välj London som start och sedan är det bara att börja välja kontinent och därefter ort. Flyget mellan London och din hemma-flygplats löser sig garanterat när du väl hittat din destination.
Bokade själv häromdagen precis på detta sätt.
 

Alf

Medlem
Jag tycker det alltid varit svårt att boka på BA, speciellt när jag velat ha First. När jag hade en 2-4-1 voucher lyckades jag aldrig applicera denna bokningen. Jag hittade vid något tillfälle platser och dessa gick att boka med avios, men när jag applicerade vouchern fanns det inte platser. Jag lyckades inte under hela tiden vouchern gällde hitta några First platser. De enda gånger jag lyckats boka First på BA är när jag bokat på AA hemsida och använt AA poäng.
 
Toppen