Senaste nytt

Styrelsemiddag - 8 pers i Stockholm, tips sökes

rvarttinen

Medlem
Tycks som om det kommit in en hel del bra tips. Något lite utöver det vanliga då: ta skärgårdsbåten ut till någon av de krogar som finns i Stockholms skärgård, t.ex. Grinda Värdshus eller Svartsö krog. Den senare ger riktigt bra skärgårdskänsla. Det funkar tidsmässigt att ta sig ut och sista båten tillbaka - krogarna är vana vid det detta så de ordnar notan i tid för att gå ned till bryggan. det går att boka båtbiljetter och bord i samma veva. T.ex Cinderella har även en bar ombord så det går att få sig lite till mans under färden ...

Om reguljära båten tar för långt tid: boka RIB-båt
 

johhenrik

Medlem
Okej, nu är jag hemma efter kvällens styrelsemiddag. Det blev smak trots allt pga bekvämlighet i slutändan. Varje ställe jag ringde till hade inte plats för 8 pers vid den tid vi skulle äta. Fanns tid på ett par ställen, men då flera timmar senare vilket inte var ett alternativ. Iaf så tänkte jag berätta min åsikt om det hela.

Vi fick ett runt bord för 8 pers vilket var kanon. Jag föredrar ett runt bord då alla verkligen kan medverka i alla konversationer. Jag insåg att jag har ätit där förrut, men för många år sen. Mitt minne säger mig att det hette något annat då, men kanske har jag fel. Iaf hade flera varit där de 2-3 åren och ätit och de tyckte det var ett okej ställe, så de var nöjda med valet. Lägg till att det ligger nära vårt kontor så det var enkelt att ta sig dit, vilket underlättade.

Jag beställde 7 rätter, fördelat på 2 "förrätter", 4 "huvudrätter" och 1 "efterrätt". Mitt betyg blir att 5 av rätterna var riktigt riktigt bra. Tyvärr minns jag inte exakt vilka alla 7 var, men de jag kommer ihåg som jag tyckte var otroligt bra var: Dill, "Sparrisen", Dragon, Lime och Citronefterrätten. De andra två minns jag inte nu, mer än att de var väl ok, inget speciellt. Men sparrisen var fantasik, dragon likaså, samt Citronefterrätten. Jag är ingen efterrättkille men denna brulé med mango och citron hade en perfekt blandning av sötma och syra.

Alla var väldigt nöjda och vår styrelseordförande sa också att detta var mycket bättre än han minns att det varit tidigare där, så kanske har de steppat upp ett steg eller två.

Iaf, tack för alla tips. Jag kommer utnyttja dem till framtida middagar helt klart!
 

Agö

Medlem
Bra där @Agö !

De där Farmers dinner (som de har ett par gånger per år) är verkliga höjdare! Otroligt hög kvalitet på mat och dryck (som vanligt) dessutom presentationer av leverantörerna och allmänt hög social faktor.

Bilden är tagen i höstas när det hängde en hjort mitt i lokalen, som styckades på plats av jägaren och sedan skars upp i fina bitar och serverades som carpaccio. Från krok till tallrik på 10 minuter.... Rätt häftigt!

Och ja, jag kommer vara där även den 4e juni... :)

Visa bifogad bild 36310
Dags för ny Farmers Dinner imorgon. Jag är på plats. En massa god fisk utlovas. Det var länge sedan jag åt gädda t.ex.
 

ALU

Medlem
Dags för ny Farmers Dinner imorgon. Jag är på plats. En massa god fisk utlovas. Det var länge sedan jag åt gädda t.ex.

Missade att du var där! Själv var jag tvungen att vara hemma med nyfödd, men sprang förbi en sväng och kollade läget, spanade in rätterna och pratade lite med Henrik. Enligt uppgift blir kommande Farmers dinner en av de bästa...
 

Agö

Medlem
Missade att du var där! Själv var jag tvungen att vara hemma med nyfödd, men sprang förbi en sväng och kollade läget, spanade in rätterna och pratade lite med Henrik. Enligt uppgift blir kommande Farmers dinner en av de bästa...
Vi var ett större sällskap och satt vid det stora bordet längst in i lokalen. Maten var lysande, vinet lite trist.
 
Toppen