Strul med sas.se och AMEX

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av chronomaster, 25 Februari 2020.

1. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, vet inte var jag ska lägga denna fråga då den berör både AMEX och SAS, flytta om det behövs.

Med AMEX SAS Premium får man fler poäng om man shoppar resor och liknande på SAS hemsida än de vanliga 15/100. Enligt AMEX hemsida, är det sas.se som gäller. Har själv just nu ett klagomål hos AMEX då jag inte fått de extra poängen när jag shoppat på sas.se. Problemet verkar vara att jag blivit omdirigerad till flysas.com när jag gått in på sas.se och då gäller det inte säger de.

Frågan är, har ni fått problem att få korrekt poäng när ni handlat biljetter på SAS hemsida? När ni går in på sas.se, dirigeras ni om?

2. Benz

Benz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen har jag alltid fått extra poäng när jag handlat på sas.se. Jag blir heller inte omdirigerad från sas.se till flysas.com.. Kan det ha att göra med några geografiska och/eller språkinställningar?

chronomaster gillar detta.
  3. hallgren

hallgren Medlem

Jag har också alltid fått de extra poängen på sas.se. Det har även hänt att jag har fått dem när jag köpt sas-biljetter hos andra.

4. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir omdirigerad i Google Chrome ser jag (som jag alltid använder) men inte i Edge. Är väl nått med Chrome då antar jag..

5. Jackie

Jackie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också alltid fått mina poäng på sas.se, tog dock lite tid från att få poäng ifrån Apple, fick trycka på några gånger innan poängen trillade in.

6. Jonas Nordlander

Jonas Nordlander Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite smådum fråga men hur ser man om man får dessa extra poäng?

Har också ett Amex SAS premium

7. Jackie

Jackie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du loggar in på sas.se, klicka på ditt namn (längst upp till höger) så får du fram en ruta där du ser din EuroBonus poäng, lite längre ner klickar du på min EuroBonus, rulla ner så ser du din aktivitet

8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jonas Nordlander välkommen till BC
    Det finns inga dumma frågor, ibland kan det finnas dumma svar.
    Jag kollar aldrig om det stämmer, litar på att allt görs rätt, men förstår nu att man kanske är blåögd.

9. Jonas Nordlander

Jonas Nordlander Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Syns det här om jag fått extra poäng?

Bifogade filer:

10. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du ser en gång per månad om du fått poäng från amex på sas hemsida. Vilka köp och hur mycket poäng du får för det köpet ser du på när du är inloggad på amex sida. Det står bara hur mycket poäng du får för köpet och de verkar använda någon login för avrundning med så två köp på exakt samma belopp kan skilja någon poäng.

Jonas Nordlander gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!