Strejk till Jul

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 15 November 2016.

1. trekker

trekker Medlem

Mitt resemönster håller på och ändras och det blir mer europa och troligen usa också. Detta funkar inte alls med sas från Manchester, lufthansa vore nog enda alternativet men med 2-4-1 vouchrar med British Airways's amex så vinner British Airways. Jag önskar dock att British Airways började med seat block inrikes, idag hade jag 2 damer bredvid mig som hade behövt 2 säten vardera vilket resulterade i att 20% av mitt säte inte användes av mig....

I övrigt kanske vi skulle ta en bc träff i manchester om du också bor här?

crazy voyager gillar detta.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Lägg upp en tråd om det med lite framförhållning så kan det kanske bli fler som dyker upp :)

crazy voyager gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Svindyra Businessclassbiljetter inom Europa, säljer inte enkelbiljetter till rimliga priser
    och om man tycker BAEC försämrats är det fortfarande flera divisioner bättre än Flying Blue.
    Om inget av detta har betydelse är det inget dåligt flygbolag, bjuder ju fortfarande på mat och dryck i ekonomi.:)

Den enda bekräftade ändringen är ju att de ska införa CE på inrikesflyg också.

Last edited: 24 November 2016
    agehall och johhenrik gillar detta.
  4. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Nej det är klart att ska man till världen i övrigt är SAS inte optimalt, så då förstår jag att British Airways är bättre.

Jag är på, skicka pm innan du sätter datum bara så jag kan kolla att jag faktiskt kan (jobbar skift så det här med "helg" vet jag inte vad det är längre).

Ja jag ska erkänna att jag aldrig gjort så mycket research, men det jag har använt KLM (vilket kan räknas på ena handens fingrar) har jag vart nöjd med produkten. Jag har också fått rekommendationer ifrån två olika håll nu att KLM är värt att titta på (förvisso var en sådan ifrån någon som inte betalar biljetterna själv).

Antagligen för min del blir det så att jag blir kvar med SAS i några år till närj ag ännu reser mycket till Sverige, sen när mitt resande minskar (ie när min fästmö faktiskt flyttar hit) så kommer guldet ändå förfalla och då blir det att jaga bästa dealen för varje resa oavsett allians.

5. Homer

Homer Medlem

Jag korrigerar min tidigare kommentar, förvissa är KLM svindyra men det ser ut som om Air France i Business
    till Manchester oftast kostar 4800kr t/r eller ca 3000kr om man väljer Flybe som inte har J mellan CDG-MAN.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!