Strejk till Jul

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 15 November 2016.

  1. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    fcx, agehall, Mattias Edstrom och 1 annan gillar detta.
  2. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tur att min hemresa från Dubai är 13 december då om strejken börjar 14 december.
     
  3. ViktorP

    ViktorP Medlem

    Ort:
    London
    Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Det pågår just nu en omröstning inom Unite The Union för Mixed Fleet om strejk, denna kommer att pågå fram till 14 december. Väljer man att gå till strejk måste man ge British Airways 7 dagars förvarning vilket betyder att en eventuell strejk kan börja tidigast 21 december, alltså precis i tid för julresor.
     
  4. Direktorn

    Direktorn Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kommer att låta mitt British Airways silver förfalla. Har alla tp men inte alla metalldelar i år. Kan inte hitta någon destination med bra värde vid sidan av London och USA. Kommer fasa ut British Airways och försöka hitta ett annat program.
     
    Aerophobia gillar detta.
  5. trekker

    trekker Medlem

    Bara för att personalen kanske ska strejka? Andra bolag har ju betydlig fler strejker mot vad British Airways har. Annars undrar jag vad ditt inlägg att fasa ut ditt resande med British Airways har med strejken och denna tråden att göra.
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Just att de (kanske) ska strejka är nog inte skäl att överge British Airways. Alla andra saker British Airways har gjort sista året är dock mer än tillräckliga skäl för att man seriöst ska överväga att rösta med fötterna och gå någon annanstans. British Airways närmar sig i snabb takt Ryan Air och fortsätter de så här kommer Ryan Air att framstå som ett mer attraktivt val inom ett par år.
     
  7. trekker

    trekker Medlem

    Du är helt korrekt med att det gått utför med British Airways sista tiden, det är mycket som försämrats sedan jag började flyga regelbundet med dom för ca 2.5 år sedan. Ska jag dessutom tro cabin crew jag pratat med så kommer nästa enhancement drabba CE med indragen champagne och mer restrektiv bar.

    Dock har jag som inte bor i skandinavien eller vid en flygplats som inte har någit riktigt flygbolag med hemmabas mycket att välja på tyvärr. Kunde dock Star Alliance fixa en lounge som gick att använda i manchester kanske jag skulle titta på alternativ. Sas har dock försämrats ännu mer på min rutt med sålda slottar och sämre flygtider. Att byta i tyskland är ännu mer komplicerat för mig. Jag har nog inget val än att stanna his British Airways om jag nu inte skulle bli helt olojal och flyga med det alternativ som flyger direkt varje gång, tyvärr medför det noll status vilket jag inte kan tänka mig att flyga utan.
     
  8. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Om du är basad i Manchester är det samma som för mig, jag håller mig till SAS (funkar rätt bra för det jag vill få ut av mitt flygande) men annars har jag många gånger sneglat åt KLM, gott om flygningar ifrån manchester hela dagen. Kan det vara ett alternativ? Beror väl lite på vart du oftast flyger antar jag.

    British Airways har jag bara flugit med någon enstaka gång och senast var det inte ens frivilligt, ser ingen anledning att ändra på det i nuläget.
     
  9. trekker

    trekker Medlem

    Jag flög alltid SAS förr när jag alltid flög till ARN. För mig har de försämrats mer än British Airways och med bara en avgång många dagar och denna väldigt sent försvinner dom tyvärr. Trots British Airways's enhancements fungerar dom bäst för mig, omvägen över lhr kompenseras med att det går att äta sig mätt i loungen. Att SAS dessutom inte seatblockar i plus är ett stort minus, sitter jag bredvid fel person i 2.5 timmar har hag sabbad rygg i en månad efter.

    British Airways har dessutom bäst kreditkort om man bor i Uk. Bodde jag i sverige hade det nog varit en helt annan grej, jag kan ju inte ta del av now eller never lika bra som de som bor i skandinavien. Trots alla försämringar älskar jag fortfarande British Airways, så pass mycket att jag även investerat i IAG.....
     
  10. crazy voyager

    crazy voyager Medlem

    Kreditkortet håller jag med om.

    Funkar det inte att flyga CPH-ARN? Du har tre flighter till CPH per dag (540, 542, 1546), inte lika många som till LHR så klart men ändå hyfsat.

    Sen upplever jag att jag oftast (80% av tiden kanske?) får seatblock i plus, men det är kanske pga EBG? Jag har också märkt på sistone att man verkar skjuta bak plus ganska långt. CPH-MAN förra veckan t.ex. var det 7 rader plus för 9 pax och i go fanns nästan inga tomma stolar. Någon form av knep för att försöka få fler att köpa plus kanske?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×