Senaste nytt

Strejk Kastrup

intuition

Medlem
Jag skulle säga att det här är enda tillfället jag förordar "unbundling of fares":

SAS bör erbjuda biljetter som uttryckligen inkluderar/exkluderar baggagehantering på flygplatsen. Vad jag menar är att om jag väljer till tjänsten "SGH" vid ankomst till Kastrup, så får killarna lön. Om jag väljer bort tjänsten får de inte lön.
Man kan ju också tänka sig att man får chans att välja Menzies som tilläggstjänst.
 

intuition

Medlem
Man tänker kanske att det är ett bra läge? Att arbetsgivaren är extra känslig för störningar, dvs det krävs ganska små sabotage för tredje man för att det ska drabba arbetsgivaren ekonomisk som därmed är villig att gå med på kraven.
Man är ju uppenbarligen inte rädd om jobben, dels för att danska staten har som huvudsakligt mål med sitt ägande att skapa arbetsplatser på Kastrup, dels för att man under många många år kunnat sabotera framgångsrikt.
 
  • Gilla
Reactions: obs

Homer

Medlem
Att strejker varit vanligt förekommande bland SAS anställda har ju berott att de anställda varit övertygade om att SAS inte kan gå i konkurs.
Nu har det ju verkligen och med råge bevisats att SAS inte kan gå i konkurs, så ingen borde bli förvånad över att de
anställda återupptar strejkandet när de känner för det.
De som är kvar är dessutom det gamla gardet, vana att få sin vilja igenom.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen