[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 7 Juni 2016.

1. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har nu suttit i telefonkö i fyra (!) timmar. Familjens tonåring med tre väninnor satte sig idag på en buss i Karlstad för att nå Arlanda sent i kväll. De är inbokade på SK1845 från Arlanda till Malta i morgon klockan 07:40. Under eftermiddagen meddelades det på SAS webbsidor att flighten omfattas av strejken och är inställd.

Lägger jag på nu och ringer igen lär jag få meddelande om att kundtjänst har öppet i morgon från 10:00 till 19:00...

Ska jag hänga kvar? Ska jag försöka få fatt på någon EBG som kan förse mig med access till EBG-supporten?

Tjejerna är ombedda att ställa sig i kön till SAS på T5 när de kommer fram och överlämna mig i telefon till personalen.

Vad tror ni? Kommer de kunna ruttas om? Kommer de få ersättning för hotell och sedan få flyga på måndag?

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns platser via Riga, dock bara C, D, J (Business) på benet Riga-Malta med Air Baltic

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg en person på Facebook som sitter med nio biljetter till samma flight. Blir nog tufft detta.

4. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom fram i samma sekund som jag postade inlägget. Nu ska vi se!

Fredrik Jeanson och Agö gillar detta.
  5. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är nog bara att sälja, helt sanslösa krav.

Tamgåsen och Agö gillar detta.
  6. Tamgåsen

Tamgåsen Medlem

Jag provade tipset från mha321 och ringde den nordamerikanska kundtjänsten, +1-800-221-2350. Där fick jag möjlighet att lämna mitt mobilnummer och blev uppringd så att det inte kostade något. Sedan dröjde det 30-40 minuter innan jag kom fram och kunde omboka. I mitt tycke klockrent alternativ till den svenska kundtjänsten men det förutsätter förstås att du inte har något emot att prata engelska.

Imponerad för övrigt att du kunnat sitta 4 timmar i telefonkön. För mig dog systemet efter 1.5 timmar och det var bara att lägga på.

Gus och Agö gillar detta.
  7. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och efter att ha varit on hold i femton minuter kopplades jag bort... Morr!

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Varför är det viktigt att sitta plus intra norden?

Är det smoothien som hägrar för styrman?

Rebel, vegardg, olo och 2 andra gillar detta.
  9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen som helst logik i det nej.

vegardg, Lynx, Golfkillen och 1 annan gillar detta.
  10. Martin Karlsson

Martin Karlsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför strejkar piloterna varje år? Finns det någon annan yrkesgrupp som är lika missnöjda med sina villkor? Byta jobb?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!