Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Agö

Medlem
Upprorsstämning på SAS Facebooksida. Rapporter om folk som suttit i telefonkö i timmar. SAS Facebookteam verkar också ha tagit semester - inte ett svar på nästan en timme. Om det är något man kan kräva är det åtminstone att bolaget avsätter resurser för detta. Bedrövligt skött.
 

Tamgåsen

Medlem
Värt att prova att dra fram Skype eller motsvarande och ringa gratisnumret i USA (1-800-221-2350). Det brukar ofta funka när det är strejk i Europa -- har använt motsvarande ett antal gånger när det varit Lufthansa-strejk...

Tackar så mycket för detta utmärkta tips! Jag ringde och fick callback till min mobiltelefon. Därefter skön pausmusik i telefonen medan jag var ute på en löptur. Efter en halvtimme kom jag fram till kundtjänsten som bokade om mig till ett flyg jag inte visste fanns (Ethiopian Airlines ET 725 måndag kväll direkt ARN-VIE, codeshare?). Innan detta gjorde jag fruktlösa försök att ringa SAS kundtjänst (blev tyst i luren efter 1.5 timmar väntetid) och med PM på SAS facebooksida (som nu verkar ha stängt meddelandefunktionen, säkert blev det besvärligt med många kunder som vill ha hjälp).

Någon som vet hur det ser ut nu på Arlanda? Har den prioriterade kön för Star Alliance guldmedlemmar återinförts i servicecentret? När jag var där fredag kväll efter att ha blivit strandsatt var det bara en enda lång kö för alla resande vilket irriterade mig.
 

fcx

Medlem
Upprorsstämning på SAS Facebooksida. Rapporter om folk som suttit i telefonkö i timmar. SAS Facebookteam verkar också ha tagit semester - inte ett svar på nästan en timme. Om det är något man kan kräva är det åtminstone att bolaget avsätter resurser för detta. Bedrövligt skött.

Avsätta resurser för att svara på facebook?
 

Agö

Medlem
Avsätta resurser för att svara på facebook?
Ja, absolut och därtill stärka upp telefonbemanningen. Nu blir det mest svar av denna karaktär...

Hej [•], du behöver kontakta vår kundtjänst som tyvärr har alldeles för lång kö för att svara just nu. Förhoppningsvis är det löst inom kort! Om du kan ta dig till andra flyget på något annat sätt är det också ett alternativ. Så länge båda är SAS-flighter. Hälsningar, Anton
 
A

Aurora

Guest
Upprorsstämning på SAS Facebooksida. Rapporter om folk som suttit i telefonkö i timmar. SAS Facebookteam verkar också ha tagit semester - inte ett svar på nästan en timme. Om det är något man kan kräva är det åtminstone att bolaget avsätter resurser för detta. Bedrövligt skött.

Etter hva jeg vet har man planlagt dette lenge, man har vært forberedt fra før, og satt inn folk på overtidsarbeid for å gjøre belastningen så liten som mulig for folk.
Så de har satt av ressurser, men antakeligvis ikke nok på telefonen...
 

Tamgåsen

Medlem
När jag ringde SAS i förmiddags var det 1 minut telefonkö som EBD, så kul att någon fasttrack funkar iallafall!

Det här är ett tillfälle där det verkligen skulle löna sig att vara EBG/EBD. Alla andra *G verkar vara vatten värt, kanske till och med sämre än EBB eftersom man inte ges möjlighet att knappa in sitt bonusnummer i telefonsupporten. Tur då att det finns kryphålet med SAS nordamerikanska support.
 

Abbs

Medlem
Tackar så mycket för detta utmärkta tips! Jag ringde och fick callback till min mobiltelefon. Därefter skön pausmusik i telefonen medan jag var ute på en löptur. Efter en halvtimme kom jag fram till kundtjänsten som bokade om mig till ett flyg jag inte visste fanns (Ethiopian Airlines ET 725 måndag kväll direkt ARN-VIE, codeshare?). Innan detta gjorde jag fruktlösa försök att ringa SAS kundtjänst (blev tyst i luren efter 1.5 timmar väntetid) och med PM på SAS facebooksida (som nu verkar ha stängt meddelandefunktionen, säkert blev det besvärligt med många kunder som vill ha hjälp).

Någon som vet hur det ser ut nu på Arlanda? Har den prioriterade kön för Star Alliance guldmedlemmar återinförts i servicecentret? När jag var där fredag kväll efter att ha blivit strandsatt var det bara en enda lång kö för alla resande vilket irriterade mig.
Det är inte codeshare, Ethiopian kör fifth freedom ARN-VIE :)
 
Toppen