Vågar nog inte, några skulle kalla det för strejkbryteriSka bli intressant att se hur/om SAS kan minimera påverkan av strejken om den fortsätter in i nästa vecka. Mer wetlease än vanligt? Slinga mer Norge/Danmark på Arlanda om dom nu har kapacitet över.
Vågar nog inte, några skulle kalla det för strejkbryteri
Det är stor skillnad på SAS och Norwegian även i sådana här saker.Kanske det, men Norwegian har väl mer eller mindre gjort så innan.
Ser några suspekta tomflygningar på Flightradar mot ARN. En SAS 737a med Oslobas verkade landa precis och även en Alantic Airways Airbus. Men dom kanske har andra uppdrag än att flyga strejkflyg åt SAS. Återstår och se.
Eftersom de inte gått tillbaks till förhandlingsborde än så skulle jag säga att det inte är så trovärdigt. Men visst, helt plötsligt kan ju SAS ge upp och ge piloterna vad de vill ha.Enligt SAS är morgondagens (söndagen den 12 juni) flighter "On Time", dvs inte inställda. Är det trovärdigt?
Så var det tidigare. Men systemet börjar bli uppluckrat. En slumpvis vald dag (onsdag 8/6) visar att
av 16 direktflyg den dagen utfördes 12 av norsk maskin (SK481, 843, 847, 483, 849, 489, 867, 491, 885, 493, 883, 897)
Övriga 4 flögs av svensk besättning (SK485, 495, 499, 1483)
Men tyvärr kan man inte dra slutsatsen att alla 8xx-nummer är med norsk maskin. Det beror på veckodag också. I går fredag flögs t.ex. SK867 och 885 av svensk maskin.
Men kontentan av detta är ändå att 8xx oftast innebär norskt och 4xx kan vara antingen eller.
När jag skriver norsk/svensk maskin menar jag förstås inte registreringen, utan maskinens hemmabas.