[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 7 Juni 2016.

1. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jobbar ca 6-700 svenskar på Kastrup men vi som jobbar i Danmark räknas väl inte. Vad beträffande krav eller inte så bryr jag mig inte, det skulle aldrig behöva gå så här långt. Men det är ju den präktige svensken på Arlanda så då är det synd om dom. Men när en dansk bagagelastaren som är till 90% svensk får denna inte uttrycka sitt missnöje enligt dig. Jag avslutar här då jag inte är blå/gul färgad i Skåne.

KeXx gillar detta.
  2. Thornado

Thornado Medlem

Oavsett vad man tycker om den aktuella konflikten så är det ju dock faktiskt just detta som man har rätt att ha (och som är en viktig grundsten) i en demokrati (åsikter, tramsiga eller ej, om gällande lagstiftning). Däremot så har man givetvis ingen rätt att förbjuda eller på annat sätt försöka hindra andra personer från att nyttja de rätter de har enligt gällande lagstiftning, oavsett om man håller med om den eller inte.

3. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev fast i Stockholm inatt. Kom fram på SAS Hotline nu och fick våra biljetter till Östersund ombokade till kl 15 lördag. Alla tre flighter imorgon utförs av tredje part, så de berörs inte av strejken.

Svante gillar detta.
  4. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja så var det vid snökaos för några år sedan också, dessutom så hänvisade man alla som bokat via resebyrå till dessa(kl. 23) för ombokning och hotell. Bra för mig men många vart helt galna.

5. jimZon

jimZon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK527 till LHR i morgon, söndag står fortfarande som "on time" när man söker på den på SAS hemsida. Finns den en chans att den kommer att gå?

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror knappast att SAS lutar sig tillbaka. Icke tillfredsställande resultat lät det igår på Gustafson som svävade markant på direkt fråga om "utflaggning" av personal (har aldrig hört honom sväva så mkt). Jag tror inte för en sekund på att Gustafson inte skulle utnyttja detta till att faktiskt göra slag i saken.

7. Smithy

Smithy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ironi gör sig inte väl i text men jag menade naturligtvis inte allvar.

Vi ska inte skynda att ropa efter inskränkningar i våra demokratiska rättigheter (åsiktsfrihet eller strejkrätt), och speciellt inte för endast en viss grupp människor. Det vore ju absurt.

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Befinner mig norr om Vännäs på tåget mot Luleå. Blir nog bara 16 h sen mot hur det var planerat att åka....

Ebg, Bryant, Mr Basic och 2 andra gillar detta.
  9. Henke

Henke Medlem

En fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med, har en resa bokat sv SWISS men där första leget är med SK till ZRH. Jag ringde Swiss och frågade om mitt flyg kommer att bli inställt, bokar ni om mig då? Då svarade agenten att det är SK som måste boka om mig.

Stämmer detta??

10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man på något sätt se om en flight ARN - OSL flygs av ett norskregistrerat plan som utgår från OSL och vänder på ARN - jag menar att om det flygs OSL-ARN-OSL så kanske man kan utgå från att det är norsk besättning i cockpit?

Fredrik Jeanson gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!