Senaste nytt

Strandsatta i Venedig - Ryan har plan om 10 dagar

Homer

Medlem
Antar att det som hände med planet helt enkelt är att RyanAir flög det till där det skulle vara inför nästa flygning istället för att dra på sig försening.

Om det kunde lyfta och flyga till något annat ställe kunde det väl lika gärna flyga till Skavsta?
det stod ju att Ryan Air i går kväll inte kunde lyfta till Skavsta på grund av oväder. det var därför jag tyckte
det var mysko, att det enligt deras egen site avgick andra flighter från Venedig.
Fast nyheten kommer uppenbarlingen ursprungligen från Aftonbladet så det kanske var så att planet inte kunde landa.
 

Bonden

Medlem
Sas gjorde samma sak igår. De ställde in planet från venedig. Tyvärr så är det högsäsong för hotellen så det tog många timmar innan de hade fixat hotell till alla passagerare.
De sätter in en blue1 kära som ersättning idag.
 

Najk

Medlem
Det intressanta tycker jag dock är nyhetsvärdet och orsaken till det hela. Om SAS eller något annat seriöst bolag ställer in en flight så bokas man om till annan avgång med samma eller annat bolag alt. hotell och resa dagen efter. Om FR ställer in en avgång blir man strandsatt och det blir nyhet i Aftonbladet.
Jag förstår dock inte varför det varje gång måste bli en nyhet i Aftonbladet, för det är ju ingen nyhet, det är standard procedure.....
 

Bern

Medlem
Sas gjorde samma sak igår. De ställde in planet från venedig. Tyvärr så är det högsäsong för hotellen så det tog många timmar innan de hade fixat hotell till alla passagerare.
De sätter in en blue1 kära som ersättning idag.

Jepp, skulle flyga GOT-CPH-VCE igår och båda flighterna blev inställda (Båda MD82, kanske samma maskin som blev sjukskriven). En hjälpsam brittisk dam på kundtjänsten ordnade dock ombokning med Lufthansa. en dags försening är illa men bättre än 10. :p
 
Toppen