Senaste nytt

Sträckor som kan bokas med 4500 avios

gdaily

Medlem
Skatter och tillägg varierar. Moskva - Kiev kostar tex 0€ (!),

Tack för tipset, nu fick jag rejäla pluspoäng hos flickvännen då jag kan flyga henne, systern och mamman från Moskva till Kiev i stället för 10 timmar tåg...

Lustigt nog kostar Kiev-Moskva lite pengar i skatter.

Jag hade dock önskat att de tog 1kr i skatter i stället för gratis, det gick nämligen inte tat boka biljetterna på nätet, alla mina kreditkort nobbade nämligen en betalning på noll kronor, och betalningssteget var obligatiriskt. Så det blev till att ringa, med resultatet att efternamnet blev felstavat och mammans förnamn två tecken felstavat. Ringde igen, de kan inte ändra en S7-bokning, men tydligen ska man klara av tre tecken felstavning, så får hålla tummarna. Annars går jag väl från Hero till Zero...
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade dock önskat att de tog 1kr i skatter i stället för gratis, det gick nämligen inte tat boka biljetterna på nätet, alla mina kreditkort nobbade nämligen en betalning på noll kronor, och betalningssteget var obligatiriskt. Så det blev till att ringa, med resultatet att efternamnet blev felstavat och mammans förnamn två tecken felstavat. Ringde igen, de kan inte ändra en S7-bokning, men tydligen ska man klara av tre tecken felstavning, så får hålla tummarna. Annars går jag väl från Hero till Zero...

Jag hade samma problem med United Mileage Plus när jag bokade Japan inrikesflyg.
Det var 0 JPY i skatt och bokningen blev inte biljetterad och sedan försvann bokningen.
 

gdaily

Medlem
Dumt att jag inte tänkte på att jag kunde skänka 23 kr till FlyingStart, eller köpa utsläppsrätt på 1 kr, så hade kreditkoret säkert triggats... Ska komma ihåg det tills nästa gång!
 
Trist att nästan allt från under 649 miles BCN flygs med Vueling eller något annat skit, känns inte kul att spendera Avios på dom.

Vad ligger nästa nivå på? 1298 miles?
 

jumbooze

Medlem
CPH -(via LHR)- BHD är 4.500 + skatter (Nordirland är inrikes för BA)

OT:
Sen kan man ta Aer lingus DUB-BOS för 25.000
Så har man rest till USA för under 30.000 avios enkel (men long haul i "Business")

/BRASKLAPP/ Jag är ny på det här med avioser, så jag kan ha missuppfattat /BRASKLAPP/
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Nu har jag gjort bort mig. Jag bokade upp en sträcka preliminärt men nu kan jag inte ha den längre och då måste den ju avbokas och det verkar inte gratis. Det kostar alltså 350 kronor att avboka och jag måste ringa in? Har jag förståt det rätt?
 

kristerj

Medlem
Nu har jag gjort bort mig. Jag bokade upp en sträcka preliminärt men nu kan jag inte ha den längre och då måste den ju avbokas och det verkar inte gratis. Det kostar alltså 350 kronor att avboka och jag måste ringa in? Har jag förståt det rätt?
Kan du boka av sträckan i MMB? Annars måste du ringa och det kostar dessvärre numera 350 kr att boka av/om Aviosbokningar. Jag misstänker att det gått mer än 24 timmar sedan du bokade, annars kunde du ha sluppit de 350 kronorna genom att ringa inom ett dygn.
 

Senator

Moderator
Jag bokade LGA till Richmond, Virginia nu för 2 x 9 000 Avios och totalt 153kr. Plåtarna gick annars på $900 per person. Skall lägga in dessa i den andra tråden om lyckade bonusresor...
 

Homer

Medlem
Nu har jag gjort bort mig. Jag bokade upp en sträcka preliminärt men nu kan jag inte ha den längre och då måste den ju avbokas och det verkar inte gratis. Det kostar alltså 350 kronor att avboka och jag måste ringa in? Har jag förståt det rätt?

Det är väl så att avbokningsavgiften räknas av från de avgifter/skatter du redan betalt och är det
mindre än 350kr behöver du inte betala mellanskillnaden.
 
Toppen