Senaste nytt

Sträckor som kan bokas med 4500 avios

Dr. Miles

Expert
För övrigt kan ni använda Airline Route Mapper och dess filterfunktion för att hitta flygrutter som tillhör 4.500 avios kategori.

  1. Välj flygbolag: oneworld
  2. Få till View -> Options -> Only show routes between "__ " and "__" miles long.
  3. Fyll i 0 and 600
  4. Klicka på OK

Screenshot20140707_1.png
 

Homer

Medlem
Jag tror att det är max 700 miles för British Airways flygningar och max 600 miles för andra flygbolags flygningar för 4.500 avios i Economy class. (ej i kilometer)

T ex London-Göteborg är 665 miles och det tillhör 4.500 avios kategori, däremot London-Wien som är 795 miles tillhör 7.500 avios.kategori.
Hong Kong-Hangzhou är 679 miles men den tillhör 7.500 avios kategori.

Ja 700 med BA, Bergen och Stavanger kostar 4.500 medan Oslo 7.500

Fö så får man ju med en inrikessträcka i Storbritanien gratis om man bokar London - Europa
Aberdeen-LHR-Nice kostar exempelvis 4.500

Denna kostar också 4.500
Johannesburg (JNB), Sydafrika - Livingstone (LVI), Zambia
 

Fredrik

Medlem
Jag har ställt samman en lista med möjliga destinationer för 4500 avios enkel resa.
I vissa fall kan det vara mycket lönsamt att använda avios på det sättet.

Om man vill åka business kostar det 9000 avios enkel resa.
Skatter och tillägg varierar. Moskva - Kiev kostar tex 0€ (!), medan många andra ligger på max 30€ för economy.
[…]
Sydney (SYD), Australien - Melbourne (MEL), Australien

Sydney - Melbourne kostade 170 kronor att boka kan jag meddela.
 

staff

Medlem
Stämmer detta verkligen? Isåfall måste det vara en av de sträckorna som ger mest "bang for the buck". Avståndet är typ samma som mellan CPH och Casablanca eller Cairo.
Om gransen ar 6-700 miles sa lar Cairns-Hobart inte kosta 4,500 avios eftersom avstandet mellan dessa stader ar narmare 2,000 miles...
 

shikakui

Medlem
Om gransen ar 6-700 miles sa lar Cairns-Hobart inte kosta 4,500 avios eftersom avstandet mellan dessa stader ar narmare 2,000 miles...

Ja, det stämmer så klart! My mistake!
Tack så mycket Dr.Miles för tipset om programmet!
Jag var medveten om att listan inte var komplett, men det var nästan omöjligt att göra en så lång lista.
Nästan alla inrikesrutter med Iberia, många rutter med LAN, Air Berlin, JAL och Qantas saknades.
Tanken var mer att visa lite olika möjligheter.

Programmet som Dr.Miles tipsat om visar många nya intressanta rutter!
Dock får jag konstant felmeddelande på både BA:s och Iberias sida när jag tittar på en del rutter som LAN opererar.
Tex mellan Rio Gallegos (RGL), Punta Arenas (PUQ) och MPN, Falklandsöarna.
Någon som vet varför?

Det här verkar förresten vara gränserna i miles för 4500, 7500 avios osv:
*Exclusive* First look at British Airways? new distance based award chart! « AwardGuru
 

shikakui

Medlem
Efter lite letande hittar jag flyg från Punta Arenas (PUQ) i Patagonien till MPN, Falklandsöarna.
9000 avios tur och retur och 21€ i skatt. Flygen går på lördagar (december).
Samma flyg på LAN:s hemsida kostar 597€ t/r.
 
Toppen