Senaste nytt

Stort tack British Airways!

Senator

Moderator
ok... nu får ni lugna er, t.o.m jag blir lite illamående av alla hurra om BA ;)

Det är viktigt att framtona ros på samma sätt som ris tycker jag. Jag har bara haft mitt BAEC Gold sedan september 2011, och har nu haft 3 incidenter med kundtjänst som har hanteras "beyond the call of duty". Två gånger (på kort tid) har jag klantat till det själv, och en gång var det 150km/t vindar i Glasgow som ställde till det för mig. Mycket bra bemötande.

Dock kan jag inte säga att (så långt) skiljer det sig märkbart från det jag har upplevt med SAS och LH Gruppen under mina 13 år som Star Gold. Nu har min kvot av klanteri varit väldigt hög under hösten 2012, så jag har inte ställt SAS eller LH Gruppen framför samma utmaningar.....än..................... :p Men i detta fall, med tanke på bakgrunden är det inget annat en stor, ödmjuk tack från mig och ett rungande "Well done BA"!

Jag tror också med tanke på bemötande i denna tråd; antalet "likes" och kommentarer, samt alla som har läst detta så gör en sådan liten gest mycket för varumärket. Eftersom det är mycket feedback i detta forum som handlar om dåliga upplevelser måste goda upplevelser fram på bordet också.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Vi skulle kunna lämna solskensstoryn här, men det blev lite mer trevlighet blandat med småmoln som hanterades mycket elegant.

BA759 från BGO blev efter mycket om och men två timmar sen. Den var sen in, och försämrades under BGO turn-around. Motor 2 på A319 hade indikerat ett fel; jag uppfattade som ett "Computer Says No" problem. Som tur är för BA, så är det SAS Ground Handling som sköter BGO åt dom. Just i Bergen har dom alltid varit lysande... Nu som SAS kör en del A319 på CPH-BGO har SAS tekniker på plats med A319 kunskaper, så han började sitt arbete. Problem löst, men nu är vi väldigt sena.

Jag är bokat på BA774 som avgår 06:15 idag. Jag börjar snabbt att räkna och kommer fram till att min sömn nu går från 5½ till 3½ timme. Inte bra.. Så jag frågar den mycket trevliga Purser Jonathan om han kan skicka meddelande och fråga om jag kan resa senare samma dag då vi är så sena. Jag har kollat vilka flighter som har plats under dagen precis innan vi stänger dörren. Jag inser att jag får en långt mer produktiv arbetsdag på mitt hotellrum och i loungen.

När vi landar (ute på B) så får jag en lapp i handen att tack vara sena ankomst och min status, så gör BA en "Exception" och det skall kosta £60. Ok, tänker jag, det är rätt schysst med tanke på allt som har hänt.

Jag missar sedan sista "Hotel Hoppa" till Hilton T5 trots att jag vinkar på honom. Denna gick 23:34. Så nu blir det att ringa hotellet och be om hjälp. Hotellet skickar "Windsor Taxi" och vid 00:30 är jag på hotellet.

Sedan sitter jag och jobbar fram till lunch, åker till BA First incheckning där jag talar med tjejen i biljettluckan. Jag berättar att jag är där för att betala £60. Men det tycker inte hon alls är en bra ide när jag berättar varför jag hade frågat om att bokas om. Hon tycker helt enkelt att jag inte skall betala något; "given that we couldn't even get you to the last Hoppa Mr Senator, I will waive the charge". Så åter, stort ödmjukt tack. I detta fall var det inte bara mitt eget fel, men verkligen superservice åter från BA.
 
Last edited:

kristerj

Medlem
Vi åkte 6 pers från Göteborg till London i ekonomi i lördags. Alla 6 blev uppgraderade till business. Verkligen trevligt av BA (eller egentligen Menzies)
 

Senator

Moderator
Hej,

Tillbaka i ett blåsigt UK, och där det är ganska mycket förseningar idag... Long story short; började morgonen i Zurich, men hela programmet ändrades. Skulle flyga ZRH-LHR med Swiss 17:00, men ändrade till 10:15 i morse. Var bokat på BA786 som avgår 20:15. Kom hit efter avbruten landning med Swiss ca 13:00, andra gång på 2 000 försök sedan 1997 ;)

Då ser jag att BA780 som skall avgå 14:15 är nästan två timmar sen. Jag har bokat denna deal:
http://www.businessclass.se/deals/5...land-1-385-sek-inkl-skatter-4.html#post109331 som är 0% flexibel. Frågar snällt då det är ganska många förseningar nu om det går att ändra; och jag säger jag vet att det är ej flex på min biljett.

5min samtal och £60 senare är jag på den försenade BA780 med CW config. Dom hajade nog också att det fanns risker med att det blev en lång kväll, men rätt schysst av BA då min resa kostade runt 3 000kr t/r. Nu är det nog omständigheterna som rår lite här, men åter kudos till BA för bra kundvård... Båda nöjda...
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Hej,

Tillbaka i ett blåsigt UK, och där det är ganska mycket förseningar idag... Long story short; började morgonen i Zurich, men hela programmet ändrades. Skulle flyga ZRH-LHR med Swiss 17:00, men ändrade till 10:15 i morse. Var bokat på BA786 som avgår 20:15. Kom hit efter avbruten landning med Swiss ca 13:00, andra gång på 2 000 försök sedan 1997 ;)

Då ser jag att BA780 som skall avgå 14:15 är nästan två timmar sen. Jag har bokat denna deal:
http://www.businessclass.se/deals/5...land-1-385-sek-inkl-skatter-4.html#post109331 som är 0% flexibel. Frågar snällt då det är ganska många förseningar nu om det går att ändra; och jag säger jag vet att det är ej flex på min biljett.

5min samtal och £60 senare är jag på den försenade BA780 med CW config. Dom hajade nog också att det fanns risker med att det blev en lång kväll, men rätt schysst av BA då min resa kostade runt 3 000kr t/r. Nu är det nog omständigheterna som rår lite här, men åter kudos till BA för bra kundvård... Båda nöjda...

Säkert att du bara har Gold?
 

Jonas C

Medlem
Betala £60 för att spendera mindre tid i Galleries First. Hur tänkte du där, Senator? ;)

Hur som helst bra agerat av BA, och en fin bonus att det blev en CW kärra.
 
Toppen