Senaste nytt

Stora flygplatstipstråden: Livet på en pinne!

Frankfurt, transit från B-gater till A-gater när det är lång kö i första passkontrollen
Jag anlände nyligen till gate B26 i Frankfurt och när jag kom till den vanliga passkontrollen var det milslånga (nåja...) köer och fastän att jag hade 2 timmar till min avgång vid A-gaterna började jag tvivla på att jag skulle hinna med mitt flyg. Men, då dök det upp en farbror som en räddade ängel och sa åt mig att gå till höger bredvid passkontrollen och sedan ta Sky Line-tåget en station och sedan följa skyltarna till A-gaterna. Jag gjorde som farbrorn sa och så småningom kom jag till en lite mindre passkontroll där det var ingen kö alls.
FRA.png
 

larced

Medlem
Ni med koll. Hur lång tid före avgång brukar man kunna checka in med SAS på O'hare för ORD-ARN??
Riskerar att antingen komma väl sent till flygplatsen, alternativt vara där 4-5 timmar före avgång.
Kan man checka in så långt i förväg?
 

Iron

Medlem
Bemannat 4h före avgång i söndags, snabb incheckning (1 i kö). ca 15min genom sequrity (22 planet till cph). Lång väntan med det loungeutbudet, men vem kunde tro att allt från trafik till att komma in skulle gå på ett snöre..
 
Toppen