Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Måste erkänna att jag har tyckt att det var konstigt att jag kunde gästa in morsan i en tredjepartslounge i Wroclaw när vi flög på en SAS Go minus, för att jag är EBG. Fine om det varit en LOT *A-guldlounge. Men förstår att Plus för statuslösa nu blir rätt så värdelöst på kortflygningar när ingen måltid ombord ingår heller. Nu har ju SAS redan dragit sig undan för mig när det gäller Europaresor så blir inte lika upprörd som jag hade blivit om dom inte sketit i LPI.
 

bnr

Medlem
Verkar som att de drar många destinationer över samma kam med detta?
Vissa destinationer är i princip bara leisure-destinationer och där skulle man väl kunna förstå detta... men att göra det på business-destinationer, samtidigt som man hela tiden kommunicerar att man vill göra livet lättare för frekventa resenärer, det är som att skjuta sig själv i foten.
Man börjar ju undra vad fan de sysslar med ibland... Inte för att jag personligen blir så påverkad av detta, men kan tänka mig att rätt många blir det.
T.ex. Tallinn som vissa har nämnt.
 

Kronholm

Medlem
Denna förändring är rent bedrövlig, har själv många jobbresor till Gdansk, Birminghamn o Manchester. Loungerna försvinner på samtliga, Fast Track verkar bli kvar på MAN o GDN. Ingen av dessa lounger är någon höjdare men de kommer att vara saknade efter denna rensopning. Först är EB 3.0 rejält försenat och nu detta, vad håller SAS på med?
 

Matsson

Medlem
Jag blir allt mer nöjd över beslutet att lägga över all spend på LH gruppen för ett halvår sedan. Ser fram emot Senatorstatus i april. Synd bara att swiss inte startar SFT-ARN ,konkurrensen på denna linje lämnar en del övrigt att önska. Kanske snart dags att kolla busstidtabellen.
 

mha321

Medlem
Borde väl dessutom kunna slå ganska ordentligt tillbaka på SAS på en del ställen.

Om jag t.ex. nu istället väljer att flyga Lufthansa istället för SAS hem från Dublin. På Lufthansa har jag tillgång till loungen som *G, dessutom är det samma lounge som SAS har. Men kostnaden för besöket om jag flyger i Economy lär väl landa på SAS ändå.

Så de får ta kostnaden för loungen, men inte intäkten från själva flyget...

Sedan kanske inte tillräckligt många byte mönster på det sättet, men helt utan påverkan lär det inte bli.
 

Jay

Medlem
Riktigt riktigt dåligt, har sagt det förr och säger det igen SAS hör verkligen inte hemma i flygbranschens "finrum". Har generellt riktigt låga förväntningar på SAS men det här lämnade även mig häpen.Måste vara väldigt märkligt att flugit interkontinentalt med nya kabinen och sen ansluta till en plus-produkt som i stora drag åker på rejäl stryk av de flesta LCC bolags dito.
 

NotRyan

Medlem
Toppen