Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Vill dubbelkolla en sak. Är just nu i Dublin. Av det jag förstått så har både fast track och lounge försvunnit om man flyger med SAS plus. Även om man är SAS diamond/ star alliance gold så spelar det ingen roll?
 

Canadien

Medlem
Vill dubbelkolla en sak. Är just nu i Dublin. Av det jag förstått så har både fast track och lounge försvunnit om man flyger med SAS plus. Även om man är SAS diamond/ star alliance gold så spelar det ingen roll?
Korrekt. Det finns ingen Star Gold Fasttrack eller Star Gold Lounge i Dublin. Sist jag reste (förra v) så var det 0 min kö till säkerhetskontrollen och helt OK Guinness på fat i puben i terminalen, så ingen skada skedd med avsaknad av FT och Lounge.
 

Ormen

Medlem
Jag har fortfarande inte fått helt klart grepp om vad som gäller avseende Star Alliance-lounger när man reser Plus inom Europa. På Heathrow t.ex, är det bara Plaza Premium som är uppsagd? Dvs. har man tillgång till LH, Singapore, United och Air Canada-loungerna? På hemsidan står det att Plus har tillgång till SAS lounger (där det finns att tillgång) men litar inte på den sidan för fem öre..
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Du har tillgång till alla Star Alliance-lounger precis som vanligt när du reser Plus inom Europa. SAS har bara sagt upp avtalen med tredjepartslounger (dvs inte SAS eller Star Alliance, som t ex Plaza på Heathrow).
 

tomle

Medlem
Trist att både lounge och fast track är borta i Malaga. Loungen var i och för sig rätt värdelös (med tanke på matutbudet) men fast track var guld värd. Flyger oftast från Malaga på söndagar och då går en hel del charter tillbaka till UK och Tyskland med tillhörande kaos.
 
Japp, informerar hur det går.
Får se vad för alternativ som finns ang att köpa sig in. Någon som vet?
Jag tycker att det inte vore allt för svårt för dom att ge mig tillträde till samma lounge som EBG eller bizz loungen för dom finns kvar.
Vet att det är skillnad på dom olika loungerna men just i detta fall när dom ändrar så borde ju det vara den enklast vägen just nu när jag ändå påpekar det hela och är missnöjd.
Han på Sas frågade just om jag var EBG eller EBD då dom har tillgång till lounger. men jag förklarade att jag inte har just någon status.
Lovade att återkomma hur svaret från sas blev and att dom tagit bort loungen för oss på Naritta Airport.
Mejlade förra veckan och fick dagen efter ett standard svar varför dom tagit bort...
En lite lätt utrsäkt/beklagan från kundtjänst och sen att jag och sambon skulle få 5000 EB poäng insatta inom någon dag.
Mejlade tillbaka och gjorde en mer utläggning att jag tycker det hela var värt lite mer EB poäng.
Men dom höll inte med och förklarade andra fördelar med PLUS biljetten vi hade.

Så blev någolunda som killen på kundtjänst sa innan vi reste ang EB poäng.
Värderar man poängen till ca 10 öre så motsvarar det ungefär 500kr och det är väll okej för att vi inte fick någon lounge i japan.

Yttligare lite poäng till potten som nu börjar närma sig så vi kan börja kolla på bonusresa, hoppas samla in lite mer så vi kan försöka fixa First.
Amex rabatten borde kunna nås innan årets slut :)
 

palmen

Moderator
Lovade att återkomma hur svaret från sas blev and att dom tagit bort loungen för oss på Naritta Airport.
Mejlade förra veckan och fick dagen efter ett standard svar varför dom tagit bort...
En lite lätt utrsäkt/beklagan från kundtjänst och sen att jag och sambon skulle få 5000 EB poäng insatta inom någon dag.
Mejlade tillbaka och gjorde en mer utläggning att jag tycker det hela var värt lite mer EB poäng.
Men dom höll inte med och förklarade andra fördelar med PLUS biljetten vi hade.

Så blev någolunda som killen på kundtjänst sa innan vi reste ang EB poäng.
Värderar man poängen till ca 10 öre så motsvarar det ungefär 500kr och det är väll okej för att vi inte fick någon lounge i japan.

Yttligare lite poäng till potten som nu börjar närma sig så vi kan börja kolla på bonusresa, hoppas samla in lite mer så vi kan försöka fixa First.
Amex rabatten borde kunna nås innan årets slut :)
Tycker kompensationen verkar vara helt ok. Att köpa sig in i en lounge brukar kosta ca 250 kronor så 5000 poäng låter rimligt enligt mig.
Själv värderar jag ju eurobonuspoäng mycket högre när de kombineras med en 2-4-1 så hade varit väldigt bra utdelning för egen del.

Hoppas ni får ihop poängen snart och att det blir en trevlig First resa på poäng.
 
Toppen