Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

SASmackan

Medlem
Att fast tracken försvinner ifrån BHX är en superförsämring. Lyckas man tajma ett Indienflyg så är det 1h+ i securityn lätt...

Och sen tar man bort loungen också såklart...

Är detta en del av det magiska Eurobonus 3.0?
 
Last edited:

olo

Medlem
EBG+ överlag känns som en tredjevärldsstatus nu, om jag förstår det hela rätt. Om jag flyger LH från BUD på billigaste M biljett (vanligt scenario,) har jag då inte längre access till att nyttja LH's fast track eller tredjepartslounge i egenskap av EBG? Så tolkar åtminstone jag det och då är ju plötsligt EBG+ piss värt..
Jag tolkar det inte så. Jag tolkar det som att om du flyger på billigaste Go Light med Lufthansa så ger EBG dig lounge/Fast track, så länge Lufthansa har avtal om det med BUD. Om du däremot reser därifrån på SAS Plus Full Flex som EBG+ så får du inget av det.

Korrekt?
 

Mike@GOT

Medlem
Amenvaf.... Vad sysslar de med? Att flyga i SAS Plus som charterresenär kommer framöver att bli betydligt mindre attraktivt, och att SAS Plus inte ger lounge i världen förutom i New York och Chicago gör ju inte saken bättre...
 

jumbooze

Medlem
Riktigt dåligt. Man tar alltså bort lounge och fast track i Manchester där det alltid är en soppa i säkerhetskontrollen?
Blir bara sämre och sämre. Hur ska man distansera sig från DY och Rajjan när man nu pratar outsourcing och ständigt klipper i alla konkurrensfördelar?
Precis, flög från Manchester igår och upplevelsen utan fast track hade varit mördande med alla julresenärer.
 

trekker

Medlem
Skönt att jag redan valt bort SAS, loungen i MAN är ju iof usel men ingen alls är katastrofalt dålig. Som guldkortsinnehavare bör man alltid ha tillgång till lounge om det finns på flygplatsen.
 
Toppen