Senaste nytt

Stora besparingar hos Lufthansa

Det är väl frågan dock? Det är säkert möjligt att de bygger om en del kabiner i och med retrofit till nya C eller? Men det är klart, det är ju ett tag tills dess. Vet inte hur många plan som har nya F, men där kommer det säkert att vara kvar och dessa plan användas på de rutter som skall ha F.

Jag gillar införandet av PE då det generellt sett ligger mer i min budget än C...
 

MarcusC

Medlem
Att man pressas hårt av EK/QR/EY kanske också har ett samband med LHs ganska undermåliga C produkt, såväl short som long haul. Att erbjuda bättre C produkt hade kanske varit ett sätt möta kinkurresnsen ( jag vet nya stolar är på g )
 

A380*G

Medlem
Det är väl frågan dock? Det är säkert möjligt att de bygger om en del kabiner i och med retrofit till nya C eller? Men det är klart, det är ju ett tag tills dess. Vet inte hur många plan som har nya F, men där kommer det säkert att vara kvar och dessa plan användas på de rutter som skall ha F.

Jag gillar införandet av PE då det generellt sett ligger mer i min budget än C...

Ja nya F kommer de definitivt inte ta bort där det redan är installerat.

Kan inte måtten, men hur många nya C får plats på nuvarande rad 1-4 på Airbusarna? Fyra eller fem rader?
 

Jonas C

Medlem
Ändringarna i M&M programmet kunde väl dessutom inte ha kommit på ett olägligare tillfälle. Det faktum att HON Miles inte längre kommer kunna tjänas på Y biljetter har (enligt FT) fått många HON att gå över till Gulf-bolagen. Detsamma gäller nog 100% intjäningen i låga C bokningsklasser. Har svårt att tänka mig att folk kommer flyga SWISS Business Saver i framtiden...
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Att man pressas hårt av EK/QR/EY kanske också har ett samband med LHs ganska undermåliga C produkt, såväl short som long haul. Att erbjuda bättre C produkt hade kanske varit ett sätt möta kinkurresnsen ( jag vet nya stolar är på g )

På vilket sätt pressar EK/EY/QR LH på shorthaul?
 

A380*G

Medlem
Ändringarna i M&M programmet kunde väl dessutom inte ha kommit på ett olägligare tillfälle. Det faktum att HON Miles inte längre kommer kunna tjänas på YCL biljetter har (enligt FT) fått många HON att gå över till Gulf-bolagen. Detsamma gäller nog 100% intjäningen i låga BCL bokningsklasser. Har svårt att tänka mig att folk kommer flyga SWISS Business Saver i framtiden...

Vad är YCL och BCL?
 

Jonas C

Medlem
På vilket sätt pressar EK/EY/QR LH på shorthaul?

Många av dessa HON:s flög enbart LH Economy på kortdistans flyg och premium på långdistans. Ungefär en tredjedel av deras HON miles tjänades in EU flyg i Economy. De såg med andra ord ingen mening med att flyga LH om de ändå bara kunde bli SEN, och därav istället ta sina långflygningar med Gulf-bolagen, då de erbjuder bättre perks till sina guldmedlemmar än vad LH gör till SEN.
 
Toppen