Senaste nytt

Stor skillnad i pris på Uniteds hemsidor

SK989

Medlem
När jag kollar på priset för fyra personer i business (två vuxna, två barn 11 och 13 år) från Arlanda till Toronto i sommar får jag helt olika priser beronde på om jag väljer "svenska" versionen på United.com (med priser i SEK) eller den amerikanska versionen (med priser i USD). Exakt samma resa kostar totalt 111 000 SEK men bara 7800 USD, beroende på vilken version av hemsidan jag väljer.

Det är en nackdel att bli debiterad i USD jämfört med SEK (valutapåslag 2% för USD), å andra sidan blir det ju mycket billigare ändå.

Har det nån betydelse i övrigt om man bokar på "fel" version av united.com?
 

fcx

Medlem
När jag kollar på priset för fyra personer i business (två vuxna, två barn 11 och 13 år) från Arlanda till Toronto i sommar får jag helt olika priser beronde på om jag väljer "svenska" versionen på United.com (med priser i SEK) eller den amerikanska versionen (med priser i USD). Exakt samma resa kostar totalt 111 000 SEK men bara 7800 USD, beroende på vilken version av hemsidan jag väljer.

Det är en nackdel att bli debiterad i USD jämfört med SEK (valutapåslag 2% för USD), å andra sidan blir det ju mycket billigare ändå.

Har det nån betydelse i övrigt om man bokar på "fel" version av united.com?

Min erfarenhet är att det kan röra sig om olika bokningsklasser när man bokar på olika språk hos bolag.
 

Berglund

Medlem
Har det nån betydelse i övrigt om man bokar på "fel" version av united.com?
Det är knepigt att få till ”fel-lands-bokning” hos United. Allt kan se bra ut till sista sidan då man ska betala, då ändras valutan och därmed priset. Med lite fix och trix kan man förstås komma runt det också men har haft problem med det där själv förut.
 
Toppen