Senaste nytt

Stor avgiftshöjning för SAS Amex betalkort 1/1-20

Fick detta i mailen precis.


”Ökad poängintjäning

Fr.o.m. 1 januari 2020 höjer vi din poängintjäning med 50 %, från 10 till 15 SAS EuroBonus Extrapoäng per 100 kr.

Höjd medlemsavgift
Vi höjer medlemsavgiften för SAS Amex Premium betalkort från
1 000 kr till 2 000 kr per år. Höjningen träder i kraft i samband med din nästkommande årliga förnyelse av ditt medlemskap efter den 1 januari 2020.”

Men det är lägre pris för kreditkortet. Ännu ett sätt att föra över kunderna.
 
Jag sitter på det gamla elit betalkortet, har inte fått något mail än men känns ju som en överhängande risk.
Lugnt jag kan ge dig infon direkt, och chocken.... 6000SEK/År från 1 januari 2020. Poängen höjs tillbaka till 20 poäng per 100kr som det var tidigare. Sen har man ju hyrbilsförsäkringen som "plåster på såren" :mad:

upload_2019-10-24_11-21-5.png
 

palmen

Moderator
Rätt väntat, de vill inte att folk har kvar dessa kort och kommer säkert fler enhancements framöver som gör att folk säger upp dom.
 

Kandinsky

Medlem
Lugnt jag kan ge dig infon direkt, och chocken.... 6000SEK/År från 1 januari 2020. Poängen höjs tillbaka till 20 poäng per 100kr som det var tidigare. Sen har man ju hyrbilsförsäkringen som "plåster på såren" :mad:

Visa bifogad bild 98868

Härligt:eek: Men vill man taktisera väntar man således in sina 20k statuspoäng, säger upp kortet därefter och skaffar kreditkortet. Det blir en fin skjuts mot diamond nästa år :D
 

NotRyan

Medlem
Lugnt jag kan ge dig infon direkt, och chocken.... 6000SEK/År från 1 januari 2020. Poängen höjs tillbaka till 20 poäng per 100kr som det var tidigare. Sen har man ju hyrbilsförsäkringen som "plåster på såren" :mad:

Visa bifogad bild 98868
Har du fått bekräftat att hyrbilsförsäkringen också kommer för betalkortet?
Jag misstänker att det bara kommer att gälla för kreditkortet, men hoppas att jag har fel!
 

Tonton

Medlem
Har du fått bekräftat att hyrbilsförsäkringen också kommer för betalkortet?
Jag misstänker att det bara kommer att gälla för kreditkortet, men hoppas att jag har fel!

Jag tolkar det exakt så - då de inte nämner hyrbilsförsäkringen vid höjningen av priset.
 

Thornado

Medlem
Lugnt jag kan ge dig infon direkt, och chocken.... 6000SEK/År från 1 januari 2020.

Ouch, blir en fin höjning på totalt 2800 kr per år för oss som har dubbla Elite... :/

Härligt:eek: Men vill man taktisera väntar man således in sina 20k statuspoäng, säger upp kortet därefter och skaffar kreditkortet. Det blir en fin skjuts mot diamond nästa år :D

Tyvärr får jag mina statuspoäng för betalkortet i november...
 
Tyvärr får jag mina statuspoäng för betalkortet i november...

Är väl inte synd, du får poängen, betalar årsavgiften och så kan du behålla amex elite betalkort tills november 2020 utan att pröjsa nya avgiften. Sen säger du upp det.

Jag pröjsa min avgift i juli/augusti i år så kan behålla kortet tills dess och dunka in 2 vouchers där och sen skaffa elite kredit och fixa 2 vouchers till :)
 

Delayed

Medlem
Rätt väntat, de vill inte att folk har kvar dessa kort och kommer säkert fler enhancements framöver som gör att folk säger upp dom.
Jag kan nästan tycke att detta är ett ovärdigt fulspel. Varför inte bara ta bort produkten om det nu är så viktigt att den försvinner?

Sen har jag lite svårt att förstå den stora skillnaden mellan produkterna, vare sig för kunden eller för Amex. Alltså jag förstår skillnaden rent tekniskt men inte så mycket i praktiken.

Det fåtal (antar jag) som vill ha bägge varianterna för att nästan köpa EBG drabbas naturligtvis av mitt förslag men jag gissar att det inte är jättemånga.
 
Toppen