Senaste nytt

Stopp i Frankfurt över natten, är det möjligt?

Hylve

Medlem
Uppdatering från Krakow. Som väntat inga som helst problem med övernattning i Frankfurt. Inga kontroller, bara att braka rakt in.
Hade bokat garden inn men blev flyttad till Hilton, då garden inn verkade stängt. Bra corona-frukost i form av room service ingick för diamonds. I övrigt var alla faciliteter stängda; lounge, gym, barer etc.
 

hqt

Medlem
Uppdatering från Krakow. Som väntat inga som helst problem med övernattning i Frankfurt. Inga kontroller, bara att braka rakt in.
Hade bokat garden inn men blev flyttad till Hilton, då garden inn verkade stängt. Bra corona-frukost i form av room service ingick för diamonds. I övrigt var alla faciliteter stängda; lounge, gym, barer etc.

Stort tack ska du ha och fint att det löste sig. Har funderat en del på det där sedan trådstarten, otroligt märkliga svar från såväl polis som flygbolag...
 

Glenn E

Medlem
Av nyfikenhet. Hur är reglerna om man kommer från Shanghai och stannar över natten i Frankfurt på vägen till Sverige? Egentligen är min biljett till Oslo fast det kan man väl glömma nu som svensk?
 

jsn

Medlem
Egentligen är min biljett till Oslo fast det kan man väl glömma nu som svensk?
Det beror väl snarare på var du kommer ifrån än vilken nationalitet du har? Norrmän som har varit i stora delar av Sverige måste sätta sig själva i karantän när de återvänder...
 

hqt

Medlem
Kommer med en halvtidsuppdatering för er som eventuellt är nyfikna på hur det går för oss. Som @Hylve meddelat ovan är det inga problem att komma ut ur flygplatsen under transit (återstår att komma in igen).

Däremot fick samtliga PAX info på flyget som jag inte hade koll på sedan innan; för passagerare från vissa länder gäller 14 dagars karantän om man lämnar flygplatsen, alt. COVID-test och karantän till dess att (negativt) svar mottas vilket kan göras på flygplatsen. De accepterar även negativa testsvar som är max 48h gamla.

Länder som klassas som riskländer finns här: RKI - Coronavirus SARS-CoV-2 - Informationen zur Ausweisung internationaler Risikogebiete

Informationen uppdateras löpande. Bl.a. USA är med på listan. Kan vara bra att hålla koll på om ni är på väg till eller genom Tyskland.

Återkommer med uppdatering från Nice (förhoppningsvis).
 

hqt

Medlem
Av nyfikenhet. Hur är reglerna om man kommer från Shanghai och stannar över natten i Frankfurt på vägen till Sverige? Egentligen är min biljett till Oslo fast det kan man väl glömma nu som svensk?

Vet inte om det här når dig i tid, men skulle nog inte lämnat airside. Kolla inlägg och länk ovan innan avresa.

Trevlig resa!
 

Glenn E

Medlem
Vet inte om det här når dig i tid, men skulle nog inte lämnat airside. Kolla inlägg och länk ovan innan avresa.

Trevlig resa!
Det ser ut som att Kina inte är med vilket ju är logiskt med tanke på virusläget där.
Jag har inte sett de senaste talen för Shanghai men tror att det ligger på 800 totalt av 25 miljoner innevånare.
3.2 per 100000 inte på en dag utan totalt.
Det säger en del om vilken makt myndigheterna har i Kina
 
  • Gilla
Reactions: hqt

hqt

Medlem
Sitter just nu vid gaten och inväntar boarding, således inga som helst problem. Kan tipsa om att kika på länken ovan, står inte landet med på listan över riskländer är allt business as usual, bortsett från masken som är hemsk...
 

aikelo

Medlem
Jag körde en Google translate på länken ovanför
f6f7a463c2d9368efa440f44654e06f9.jpg
 
Toppen