Senaste nytt

Stopp för besök i nonschengenlounge från andra sidan i Helsingfors?

flybob

Medlem
Någon som har senaste nytt? Kommer att anlända från Hong Kong och skall sedan vidare till Stockholm med Finnair i C, kan jag besöka Premium Lounge vid arrival?
 

agehall

Medlem
Är du säker på det? Tidigare har man fått tillträde om man ankommer från non-Schengen och ska vidare till Schengen (samt tvärtom).
Jag har blivit nekad det, men jag har bara testat det en gång, så de kan ju ha gjort fel den gången. Hade tänkt pröva igen strax före jul, men bussgate ställde till det...
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Kom från Hong Kong i början av december och vidare till Stockholm.
Inga problem att besöka premiumloungen då.
BA har liknande regler på Heathrow; kommer man med First och flyger ut med
någon annan klass så har man tillträde till Concorde Room
Passerar Helsingfors igen på onsdag, blir intressant och se om reglerna har ändrats.
 

JonW

Medlem
Det brukar funka om man tar t höger innan passkontrollen. Men OBS! C-biljett räcker inte, man måste ha AY Gold, Plat eller OW Emerald.
 

flybob

Medlem
Kom från Hong Kong i början av december och vidare till Stockholm.
Inga problem att besöka premiumloungen då.
BA har liknande regler på Heathrow; kommer man med First och flyger ut med
någon annan klass så har man tillträde till Concorde Room
Passerar Helsingfors igen på onsdag, blir intressant och se om reglerna har ändrats.

Tack, rapportera gärna hur det går.

Det brukar funka om man tar t höger innan passkontrollen. Men OBS! C-biljett räcker inte, man måste ha AY Gold, Plat eller OW Emerald.

Tack, jag är OWE. Återkommer med resultat nästa vecka.
 

agehall

Medlem
Kan tillägga att mitt misslyckade försök skedde för ungefär ett år sedan, så det låter helt klart som att de misstolkade situationen och felaktigt avvisade mig!
 

mika

Medlem
Jag har besökt Premium Lounge ca 10 gånger det senaste året när jag har bytt från non-Schengen till Schengen. Aldrig blivit nekad (har Finnair Plus Platinum). Senaste data point för två veckor sedan, JFK - Premium Lounge - ZRH.
 
Toppen