Stolar på Thai Airways Boeing 747

Diskussion i 'Star Alliance' startad av campaigner, 2 Augusti 2011.

  1. Stefan62

    Stefan62 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    [/QUOTE]
    Jag satt på 2A i nosen på 747-400 och det är extremt gott om utrymme - jag hade 3 meter till mannen i 1A och lika långt till personen i 2K. [/QUOTE]

    Nästa lite OT - men hur var det med utrymmet när Du flög F med Lufthansa till New York för något år sedan och hur är det på Thai och Asiana?
     
  2. JonW

    JonW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan finnas någon som ska bli cargo eller gå på skrot som de håller liv i ännu.
     
  3. jtq

    jtq Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Finns en tråd på Flyertalk där folk försöker hålla koll på de olika konfigurationerna, förresten, var det inte så att de med 14F var de nyaste planen som också blev uppgraderade till 9F, de med 10F är de äldsta planen.

    Cabin Retrofit status on TG's 747s - FlyerTalk Forums
     
    1 person likes this.
  4. hisingen

    hisingen Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Som du ser på länken från Flyertalk så finns det inte längre någon 14-stolars i trafik numera.

    Korrekt att 14-stolars är dom nyaste.
     
  5. Ghoose

    Ghoose Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Som det ser ut nu:
    1/12 PEKBKK TG615
    3/12 BKKMXP TG940

    Edit: Båda verkar vara 10F :(
     
    Last edited: 15 September 2013
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Man blir lite konfunderad efter att ha bokat ett leg i C på en 747.
    Enligt united är det en 747-200 som ska trafikera BKK-SYD, vilket jag antar inte stämmer, eller?

    Någon som har koll på hur ofta de kör med de nya kabinerna på SYD?
     
  7. JonW

    JonW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Thai har inte haft några 747-200 på länge, det är nog få som har dem kvar öht utom på cargo.
    Men jag har för mig att det varit viss röra just kring de nya kabinerna, att de planen fick gamla beteckningar som var förvirrande.
    Så det kan tala för att du kanske har tur.
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Är du helt säker på detta? I så fall blir det nya business till SYD för min del, spelar i och för sig mindre roll, viktigaste för mig är att få övervåning :)
     
  9. CaptainM

    CaptainM Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Flyger HKT-BKK i C om någon vecka. Enligt planen ska det bli 747-400, dock kan jag inte seata mig.
    TG har ingen F på domestic, så F-kabinen kan utnyttjas med C-biljett.
    Någon som har ett tips på hur jag ska bli seatad i F-kabinen? Funkar som sagt inte att seata varken via TG's website eller Lufthansa's website.
     
  10. jtq

    jtq Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig lyckats seata på domestic Thai i förväg. Kanske försöka checka in så tidigt som möjligt och be att få önskat säte då, status hjälper säkert också om du har det. Flög själv BKK-HKT-BKK med 747 för en vecka sedan med ekonomibiljett och blev uppgraderad till C vid gate i båda riktningarna, ena gången C-säte och andra F-säte så det verkar inte vara direkt fullbokat i C för tillfället så att få sitta där man vill är nog inte omöjligt.

    Lycka till och trevlig resa
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×