Senaste nytt

Stolar på Thai Airways Boeing 747

Perra

Medlem
Den första bilden är hur 7442orna, som bland annat flyger till Stockholm, kommer att se ut efter de har uppgraderat kabinen. Andra bilden visar hur de ser ut just nu. Denna uppgradering kommer att starta i år, lite osäker om datum.

Om allt går som planerat blir de TG921/TG922 (en av FRA-BKK rutterna) som blir först med att få den uppdaterade kabinen (74N). Tidpunkt för detta, 1 augusti
 

JonW

Medlem
Den första bilden är hur 7442orna, som bland annat flyger till Stockholm, kommer att se ut efter de har uppgraderat kabinen. Andra bilden visar hur de ser ut just nu. Denna uppgradering kommer att starta i år, lite osäker om datum.
Ursprungligen skulle alla retrofits varit klara runt halvårsskiftet, men översvämningarna på Don Muang har visst orsakat förseningar.
Men vi kan tyvärr nog glömma att planen med då uppgraderade premiumkabiner kommer fortsätta flyga på ARN.
Troligen blir det en rockad så vi får en av de 747:eek:r som nu går på London, med endast Y uppgraderad. Blir ändå ett stort lyft jmfrt med idag.
Speciellt om man fortsätter sälja premiumkabinerna som PE resp Business, och man har ju svårt att se TG sälja F från Scandinavien...
Möjligen kan det bli en annan interimslösning, men det som talar mot det är ju att man behöver kapaciteten i högsäsong.

På sikt blir det sannolikt nya två klass 777:eek:r på ARN/CPH.
 

Magino

Medlem
Även jag har svårt tro att de uppdaterade 747orna kommer att flyga till Sverige. Men som du säger, vad de än tar in kommer de bli en förbättring så länge de fortsätter sälja business som eco+ och first som business.
Som Perra säger verkar ju Frankfurt ta över de första.
 

Alf

Medlem
Jag har bokat en bonusresa i C klass över nyår ARN-HKT och gjorde seating idag och det fanns bara platser med en stol vid fönster och i tre rader. Det verkar vara den lyxigare konfigurationen, fast jag skulle behöva två platser brevid varandra eftersom hustrun är med. Det känns ju som att gå på restaurant med varandra och sitta vid olika bord. Hemresan som är 5 jan gick inte ens att seata eftersom seatingen inte var öppen för SAS Eurobonus. Urdåligt tycker jag att man inte kan få seating när man bokar. Om jag tolkar seating kartan rätt skall det finnas två rader med två platser bredvid varandra i rad 2 och 3.

Någon som har förslag på hur man pusslar ihop detta?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bokat en bonusresa i C klass över nyår ARN-HKT och gjorde seating idag och det fanns bara platser med en stol vid fönster och i tre rader. Det verkar vara den lyxigare konfigurationen, fast jag skulle behöva två platser brevid varandra eftersom hustrun är med. Det känns ju som att gå på restaurant med varandra och sitta vid olika bord. Hemresan som är 5 jan gick inte ens att seata eftersom seatingen inte var öppen för SAS Eurobonus. Urdåligt tycker jag att man inte kan få seating när man bokar. Om jag tolkar seating kartan rätt skall det finnas två rader med två platser bredvid varandra i rad 2 och 3.

Någon som har förslag på hur man pusslar ihop detta?

Vänligen gå till Lufthansas webbsida och välj My Bookings.
Du kan se din bokning för din bonusresabokning är bokad i Amadeus.
I My Bookings kan du välja sittplattser i förväg.
 

Elsson

Medlem
Det är mycket möjligt att båda stolsparen redan är bokade då HKT är en semesterdestination och dom flesta åker tillsammans med någon.

Om inte SAS kan seata er prova och ring Thai, du behöver ha bokningsnumret för Thai vilket inte behöver vara samma som det du fått från Eurobonus så du kanske behöver ringa SAS för att få TG bokningsnumret.
 

Alf

Medlem
Tack AHO och Elson, kom in på bokningen via LH websida. Tyvärr ser det ut som Elson skriver, de två rader där stolarna är tillsammans är bokade. Hemresan gick inte att boka stol på så jag bad SAS Eurobonus att göra en RQ på två platser bredvid varandra och såg att vi fått 2A,B. Det är alltså inte samma konfigurering i flyget tillbaka. Borde sagt åt SAS att göra en RQ på utresan också om jag tänkt på det vid bokningstillfället.
 

Mikael

Medlem
Jag planerar en returresa i business från Asien under sommaren och planerar att åka hem via BKK med Thai. Har tittat på flyg direkt till Stockholm (747), via London (346) och via Frankfurt (773). Förstår från diskussionen att det är stor skillnad på olika stolar och plan. Har någon nån rekommendation angående dessa tre plantyper?
 

JonW

Medlem
Handlar det bara om plantyp så slår ju 773:an de andra rejält.
Men väger du även in restiden och åker i riktig C och inte Premium Economy skulle jag nog fundera på 747 även om den är rätt antik. I o m att det är en gammal First cabin får du ju mer av en flatbed på den än på en 346, som ju har lie flats.
Dock misstänker jag att Sthlm kan bli det dyraste alternativet.
 
Toppen