Den första bilden är hur 7442orna, som bland annat flyger till Stockholm, kommer att se ut efter de har uppgraderat kabinen. Andra bilden visar hur de ser ut just nu. Denna uppgradering kommer att starta i år, lite osäker om datum.
Ursprungligen skulle alla retrofits varit klara runt halvårsskiftet, men översvämningarna på Don Muang har visst orsakat förseningar.
Men vi kan tyvärr nog glömma att planen med då uppgraderade premiumkabiner kommer fortsätta flyga på ARN.
Troligen blir det en rockad så vi får en av de 747
r som nu går på London, med endast Y uppgraderad. Blir ändå ett stort lyft jmfrt med idag.
Speciellt om man fortsätter sälja premiumkabinerna som PE resp Business, och man har ju svårt att se TG sälja F från Scandinavien...
Möjligen kan det bli en annan interimslösning, men det som talar mot det är ju att man behöver kapaciteten i högsäsong.
På sikt blir det sannolikt nya två klass 777
r på ARN/CPH.