Senaste nytt

Stockholm till Bangkok i slutet av Mars (Business)

Dr. Miles

Expert
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? 29 Mars (några dagar tidigare funkar med)
  4. När vill/behöver du komma hem? Lämna Bangkok tidigast 9 April och senast 15 April
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 16000
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
Air China
ARN-PEK-BKK-PEK-ARN
13800 SEK

Utresa: 2018-03-28
Hemresa från Bangkok: 2018-04-12, övernattning i Beijing och ankomst till Stockholm 2018-04-13
(hotellkostnaden i Beijing får du stå själv)

Screenshot20180223 01 CA.png



Fare basis: RNCSE6
Booking class: R
Rebooking fee:
* Before Flight Departure: 800 SEK
* After Flight Departure: 1600 SEK
Refund fee: 1600 SEK

Air China R klass ger 125% poäng till SAS EuroBonus.
EuroBonus partners - Air China - SAS

Tidigare reserapporter om Air China Business class:
Air China Business Class Airbus A330 (version 2) : Beijing-Seoul | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Rapport: Air China affärsklass Stockholm till Sydney via Peking | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Diskussion om Air China Business class hänvisar jag er till:
Air China - bra val eller inte...? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Air China Business Class | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Igorius

Medlem
Det har ju skrivits mycket om Air Chinas business och first - men hur är det egentligen med "upplevelsen ombord"?

- Maten?
- Drycken?
- Inredningen - är flygplanen åldersstigna?

Jag flög Air China First Frankfurt-Peking och Peking-Paris i januari i år. B777 med rätt bra hårdvara (finns en massa reserapporter att googla fram för bilder). Ombord var det en rätt så behaglig upplevelse, kanske främst för att vi var ensamma i F-kabinen. Serviceinriktad och uppmärksam besättning. Det är dock inte mycket finess på någonting, även om viljan finns. Jag höll mig till kinesisk mat (västerländska alternativ erbjuds). Ingen som helst verkshöjd även om allt var ätbart. Dryckesmenyn var knappast märkvärdig (hittade en kinesisk Riesling som var drickbar).

Allt som allt knappast någon direkt exklusiv produkt, men tillräckligt bekvämt för en längre flight.

Den stora nackdelen är internationell transfer i Peking - en ganska hemsk upplevelse. Rejäla köer till dokument- och säkerhetskontroll och inga som helst fast track-lösningar för resenärer i First. Föreslår att du googlar efter rapporter från First-loungen. Den är öppen för Priority Pass etc. med stor trängsel som följd.
 

plåtburk

Medlem
Jag skulle tipsa om Austrian, utresan ligger på din budgetnivå, men alla hemresedatum är det väldigt dyrt.
Turkish till 17.000kr med Star Alliance är bästa jag hittar

Tack Senator, har funderat lite på att testa Turkish så kanske får bli en sväng via Istanbul. Var lite sen där så ser ut som att det blir svårt att hitta klass K i Turkish för utresan om jag inte missar något.
 

plåtburk

Medlem
Funderar eventuellt på att studsa ner via Hong Kong och ta Dragon eller något därifrån. Några förslag på det alternativet istället?
 

plåtburk

Medlem
Tack för Air China men borde exkluderat, efter en kinesisk middagsbjudning under studietiden i Singapore så är jag lite skeptisk till små utrymmen där man äter tillsammans med kineser..
 
Toppen