Stockholm till Bangkok i slutet av Mars (Business)

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av plåtburk, 22 Februari 2018.

1. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag också, i första sökningen, men tog ett alternativ då prat om kvaliteten hos Air China ifrågasattes :)

Senator och SimonXYZ gillar detta.
  2. Det verkar som trådskaparen har otur, då Bangkok normalt är Mecca för bra priser, men just när han vill åka är det inte alls bra

3. Utresa: 2018-03-28
    Hemresa från Bangkok: 2018-04-12, övernattning i Beijing och ankomst till Stockholm 2018-04-13
    (hotellkostnaden i Beijing får du stå själv)

Screenshot20180223 01 CA.png

Fare basis: RNCSE6
    Booking class: R
    Rebooking fee:
    * Before Flight Departure: 800 SEK
    * After Flight Departure: 1600 SEK
    Refund fee: 1600 SEK

Air China R klass ger 125% poäng till SAS EuroBonus.
    EuroBonus partners - Air China - SAS

Tidigare reserapporter om Air China Business class:
    Air China Business Class Airbus A330 (version 2) : Beijing-Seoul | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Rapport: Air China affärsklass Stockholm till Sydney via Peking | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Diskussion om Air China Business class hänvisar jag er till:
    Air China - bra val eller inte...? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
    Air China Business Class | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Mattias Holmén gillar detta.
  4. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög Air China First Frankfurt-Peking och Peking-Paris i januari i år. B777 med rätt bra hårdvara (finns en massa reserapporter att googla fram för bilder). Ombord var det en rätt så behaglig upplevelse, kanske främst för att vi var ensamma i F-kabinen. Serviceinriktad och uppmärksam besättning. Det är dock inte mycket finess på någonting, även om viljan finns. Jag höll mig till kinesisk mat (västerländska alternativ erbjuds). Ingen som helst verkshöjd även om allt var ätbart. Dryckesmenyn var knappast märkvärdig (hittade en kinesisk Riesling som var drickbar).

Allt som allt knappast någon direkt exklusiv produkt, men tillräckligt bekvämt för en längre flight.

Den stora nackdelen är internationell transfer i Peking - en ganska hemsk upplevelse. Rejäla köer till dokument- och säkerhetskontroll och inga som helst fast track-lösningar för resenärer i First. Föreslår att du googlar efter rapporter från First-loungen. Den är öppen för Priority Pass etc. med stor trängsel som följd.

Agö gillar detta.
  5. plåtburk

plåtburk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Senator, har funderat lite på att testa Turkish så kanske får bli en sväng via Istanbul. Var lite sen där så ser ut som att det blir svårt att hitta klass K i Turkish för utresan om jag inte missar något.

6. plåtburk

plåtburk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar eventuellt på att studsa ner via Hong Kong och ta Dragon eller något därifrån. Några förslag på det alternativet istället?

7. plåtburk

plåtburk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för Air China men borde exkluderat, efter en kinesisk middagsbjudning under studietiden i Singapore så är jag lite skeptisk till små utrymmen där man äter tillsammans med kineser..

SilverJonten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!