Senaste nytt

Stockholm - Sydney via Hong Kong med SAS och Cathay Pacific

TottLy

Ny medlem
Någon som testat denna rutt i Business Class ? Håller bolagen måttet. Verkar ju nice med bara ett stopp. Förslag på bättre? Gäller Jan 2019.
 

palmen

Moderator
Någon som testat denna rutt i Business Class ? Håller bolagen måttet. Verkar ju nice med bara ett stopp. Förslag på bättre? Gäller Jan 2019.
Inte åkt longhaul med Cathay i Business, men SAS business står sig väldigt bra på marknaden och jag skulle personligen inte tveka en sekund på att flyga Cathay i business heller så länge det inte är någon form av regional business de kör ner till Australien.
 

Dr. Miles

Expert
finns den att köpa som genomgående biljett?
Ja, det finns. Inte billigt dock.

Screenshot20180301 01 SK.png
 

AABack2ARN

Medlem
Cathays regionala business är helt ok men kanske inte i nio timmar. Men mat och service håller (oftast) hög kvalitet oavsett om det är regional eller longhaul
 

Dr. Miles

Expert
Cathays regionala business är helt ok men kanske inte i nio timmar. Men mat och service håller (oftast) hög kvalitet oavsett om det är regional eller longhaul
Cathay Pacific använder inte flygplan med regional Business class seats på Hong Kong - Australien/Nya Zeeland, så det behöver man inte oroa sig för.

Det är 77W (Boeing 777-300ER) även om ITA Matrix visar flighten som 777.
 

NotRyan

Medlem
Cathays regionala business är helt ok men kanske inte i nio timmar. Men mat och service håller (oftast) hög kvalitet oavsett om det är regional eller longhaul

Cathay Pacific använder inte flygplan med regional Business class seats på Hong Kong - Australien/Nya Zeeland, så det behöver man inte oroa sig för.

Det är 77W (Boeing 777-300ER) även om ITA Matrix visar flighten som 777.

Som Doktorn antyder, det beror på plan. Jag åkte med Cathay i C nyligen HKG-MNL-HKG. Bägge benen var i deras A350-900, lätt ett plan och service jag skulle tillbringa nio timmar med. Det enda var att det var fel Heidsieck (Piper) man fick frottera sig med :D
 

Mr Basic

Medlem
Någon som testat denna rutt i Business Class ? Håller bolagen måttet. Verkar ju nice med bara ett stopp. Förslag på bättre? Gäller Jan 2019.
Är endast 1 stopp viktigt kan du ju även kika på
Thai Airways A*
Emirates
Qatar
Singapore Airlines A*
Air India A*
Air China A*
 
Toppen