Senaste nytt

Stockholm - Sydney: Mitten av december till början av januari

Smuffe

Medlem
Hej kära forummedlemmar...

En god vän önskar sig av Tomten ett bra pris på flyg mellan Stockholm och Sydney.
Har ni god kontakt med Tomten om han har något på sitt lager eller i sin säck så hojta till. :)

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Sydney
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan säg 14-23 december
  • När vill/behöver du komma hem? Mellan 4-14
  • Hur länge vill du vara borta? Cirka 3 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Ekonomi (finns ett pris på 19365kr mellan 19/12-9/1 i eco. Så dyker det upp ett farligt billigt pris på kampanj i business class eller PE så är det också intressant.)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Bäst bang 4 the bucks, men alla är av intresse pga priset.
  • Vad är din budget? (per person) Omkring 20'000kr, ju billigare desto bättre men lägg på någon tusenlapp för högre kabinklass.
  • Vad är det viktigaste för dig? Ta sig till Sydney
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stockholm - Auckland finns det pris på 15'939kr som verkar vara intressant så går det att få till stop overs i Sydney så är det att föredra. Pris till Sydney som min vän har hittat ligger på 19'635kr...

    Detta är för en väns räkning som vill hälsa på sin syster och hennes familj och budgeten ser ut att ligga på mellan 15-20k.
    Så finns det ett bra kampanjpris i business class eller PE däromkring under högtid eller något högre så tror jag att hon kan tänka sig att lägga några kronor extra.

    Tack för hjälpen och ha en bra dag!
 

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines har kampanj i Business class för ca 20.000 SEK inkl. skatter till Australien men jag vet inte om det finns tillgänglig plats på din väns datum.
 

palmen

Moderator
19000 för att resa i ekonomi till Australien är riktigt dyrt. Nu är det ju visserligen mer eller mindre peak season som de vill åka och då kommer det självklart att vara dyrt.
För 10 år sedan åkte jag över jul/nyår och betalade då ca 15000 i ekonomi med Cathay Pacific.

Här är några prisförsla gjag hittar via ITA Matrix
upload_2017-7-31_12-46-57.png


upload_2017-7-31_12-47-33.png


upload_2017-7-31_12-48-19.png


upload_2017-7-31_12-49-0.png


I Premium Economy hittar jag detta
upload_2017-7-31_12-51-28.png



Ska man upp på Business finns följande att välja på
upload_2017-7-31_12-50-12.png
 

Smuffe

Medlem
Tack för alla tips @palmen och @Dr. Miles

Jag kikade på Singapore Airlines och hittade business class för c:a 22k samt premium för ca 15'500kr.
Finns liknande priser med Emirates i economy som hon verkar föredra och 12'666kr från 8 dec till 10 jan med Austrian och Thai i economy.
Kan länka om någon är intresserad med Austrian...
 

chazzie

Medlem
Jag sökte för någon månad sen och hittade Singapore Airlines PE för 10500 från Arlanda till Sydney, kan det vara datumen med jul och nyår som trissar upp slanten här, eller var det något erbjudande de hade? Jag övervägde då att skippa planerna på en tur till Kanada nästa sommar till förmån för Australien på tidig vår (vår på norra halvklotet :))
 

Smuffe

Medlem
Jag har för mig att det var under deras två kampanjer samt att priserna är upptrissade pga jul och nyår. :)

Men våren och Australien/Nya Zeeland lockar ju med stabilare väder. :)
 
Toppen