Senaste nytt

Stockholm - Sydney Januari 2016

Jag försöker nu ta reda på hur många poäng jag får för en eventuell resa till Sydney.
Jag har hittat flyg från Singapore till Sydney med hjälp av ITA. Kollar jag på SAS hemsida och Singapore's olika klasser så ser jag ingen klass "N". Det betyder zero points med andra ord?

Samma sak för Austrian Airlines. Från Bangkok till Wien. Jag hittar inte klass E. Dock så står nedanstående text
You are not allowed to earn or spend points on the following flightranges, OS2000 - OS2999, OS7000 - OS9999

Att flyga ekonomi till Sydney och inte få några poäng är ju, minst sagt, en ganska värdelös kombination :)
 

Thornado

Medlem
Med Air China så kan du resa de datum du vill (jag kollade 4-31 januari, men det verkar finnas många möjligheter).
Routing: ARN-PEK-SYD-PEK-ARN
Betald ekonomy kostar 8281 SEK (ger 50% poängintjäning till Eurobonus), och det finns även award-tillgänglighet i business på samma flighter om du vill använda din voucher.

För samma pris så kan du även ta en stopover i Beijing, men då faller ju tyvärr planen att använda Eurobonuspoäng för att boka en av biljetterna då du inte kan ha mer än 24h stopp på en sån biljett.
 
Min vän gjorde jorden runt (New York-London-Singapore-Taipei-New York) med Virgin Atlantic, Singapore Airlines och EVA Air men han fick bara ca 1.500 miles till sitt United konto...
Oj, då ska jag inte klaga :)

Med Air China så kan du resa de datum du vill (jag kollade 4-31 januari, men det verkar finnas många möjligheter).
Routing: ARN-PEK-SYD-PEK-ARN
Betald ekonomy kostar 8281 SEK (ger 50% poängintjäning till Eurobonus), och det finns även award-tillgänglighet i business på samma flighter om du vill använda din voucher.

För samma pris så kan du även ta en stopover i Beijing, men då faller ju tyvärr planen att använda Eurobonuspoäng för att boka en av biljetterna då du inte kan ha mer än 24h stopp på en sån biljett.

Tack för hjälpen! Angående award tillgängligheten, är det genom Uniteds hemsida som du letade fram dessa?

Jag ska flyga denna rutt med Air China till Sydney nästa vecka. Finns det önskemål kan jag recensera/rapportera från den flygningen (blir i så fall min första)!
Jag är självklart väldigt intresserad av att ta del av din recension/rapportering :)
 
Toppen