Senaste nytt

Stockholm-New York. Med vilket bolag? Stockholm-Philadelphia//New York-Stockholm

Skyraider

Medlem
Vill du flyga direkt över atlanten från ARN finns UA och SK att välja på (ibland DL). Av dessa bolag flyger SK en widebody,
Jag har svårt att tro att det är någon som informerat väljer att åka med den. Allt tal om "sunkiga 757:eek:r från 1991" "monitorer i taket" etc indikerar att skriventerna inte vet hur kabinen i UA:s 757-200 ser ut
 

Senator

Moderator
Jag har åkt BusinessFirst med UA68/69 3 gånger, och åker hellre denna produkt än SAS till New York.

I ekonomiklass hade jag nog valt SAS. Det handlar mer om att "single-aisle" flygplan på en sådan sträcka känns väldigt tight.
 

Vaniljvodka

Medlem
Vill du flyga direkt över atlanten från ARN finns UA och SK att välja på (ibland DL). Av dessa bolag flyger SK en widebody,
Jag har svårt att tro att det är någon som informerat väljer att åka med den. Allt tal om "sunkiga 757:eek:r från 1991" "monitorer i taket" etc indikerar att skriventerna inte vet hur kabinen i UA:s 757-200 ser ut

Frågade förut om Delta, för det var dom jag flög med senast av de amerikanska från ARN, men fick inget svar. För ca två år sedan var det i alla fall en sunkig narrow body (757:a om jag inte minns fel) med skärmar i taket. Jag tycker nio timmar är tillräckligt länge för att inte känna för att flyga annat än wide bodies.
 
Samlar TS på poäng? Annars kanske det vore på sin plats att köpa poäng och flyga business?

Avianca LifeMiles är ju inte speciellt dyrt när dom kör sin kampanj.

Totalt: 43.000 Miles måste köpas, cirka 4000 SEK
Resterande Miles, dvs 62.000 köps till en kostnad av 800 dollar, cirka 5000 SEK

Lägg på lite avgifter så landar vi kring 10.000 SEK.


Nackdelen är såklart att man inte vet när nästa kampanj kommer..

Tillgången är väldigt bra i Business mellan ARN-JFK, finns alltid plats på något bolag.
Har tittat lite nu på morgonen och på random datum såg jag tillgång med SQ, LH, LO, UA etc.
 
Last edited:
Så här hade jag åkt om poängintjäning inte var speciellt viktigt..

SQ.png

Finns även fler möjligheter om man vill åka annat / ha längre loungebesök.
TK, LO, LH etc..

Detta ovan kostar 9900 SEK räknat på milesköp vid kampanj & dagens dollarkurs.

Fast nu hade väl TS redan bokat? Nåväl, detta får bli ett tips till någon annan kanske.. :)
 
Last edited:

Skyraider

Medlem
Det är en mycket bra deal. En uppgraderbar biljett med UA kostade nu i mars 7100 och då måste man dessutom ha två SWU:s (GPU). Får dock inga miles då
 

sembl

Medlem
Jag hade inget emot att flyga Continentals 757a från ARN-EWR-ARN i ekonomi 2ggr. Stor skärm, bra stolar och trevlig Crew. Detta var visserligen 2008 och var nog min sista resa i economy till USA. Sedan dess har det blivit WT+ och CW hos BA då de har en bra produkt till ett bra pris.
 
Toppen