Senaste nytt

Stockholm - New York i British Airways First Class t.o.r - del 1

Jonas C

Medlem
Mycket trevlig rapport! Med tanke på hur många det är som gnäller över att BA First inte är en riktig First Class så måste jag nog ändå säga att det ser ut som en fullvärdig First produkt både när det kommer till hårdvara och mjukvara. Jag antar att stolarna på 777 har mer utrymme än de på 747?
 

johhenrik

Medlem
Mycket trevlig rapport! Med tanke på hur många det är som gnäller över att BA First inte är en riktig First Class så måste jag nog ändå säga att det ser ut som en fullvärdig First produkt både när det kommer till hårdvara och mjukvara. Jag antar att stolarna på 777 har mer utrymme än de på 747?
Av alla platser jag haft på olika flyg tycker jag nog att BA F har haft bäst bord iaf. Perfekt att få full dukning och samtidigt få plats med laptopen på bordet. :) Man kan äta och kolla färdigt på filmen man kollar på. :) Kan tänka mig att det funkar riktigt bra att sitta mitt emot varandra utan att det blir trångt på bordet också.
 

Senator

Moderator
Mycket trevlig rapport! Med tanke på hur många det är som gnäller över att BA First inte är en riktig First Class så måste jag nog ändå säga att det ser ut som en fullvärdig First produkt både när det kommer till hårdvara och mjukvara. Jag antar att stolarna på 777 har mer utrymme än de på 747?

Jag föredrar First på B777. Stolarna är exakt lika, det är A380 som har annat utrymme per plats. Skillnaden är att kabinen på B777 känns mycket luftigare. B747 är väldigt trång med 14 stolar i nosen.

Gällande Ottoman och käka middag. Jag själv med mina stora kroppshydda satt i en sådan i oktober med min polare i 2K på B747an. Tack, men nej tack...Det var tight..

@johhenrik håller med dig med bordet. Swiss A330-300 är väldigt bra också för just det.. ;)
 

Homer

Medlem
img_0025-jpg.37463


Balvenie 25, är det dekoration eller bjöds det på denna?

Balvenie 16 finns i Galleries First, men 25 är ju en helt annan prisnivå.(säljs för £400 i whiskybutiken)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen