Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35]

Brandten

Medlem
Perfekt att FruBrandten har 14 säsonger av Greys Anatomy att plöja igenom så jag slipper ha dåligt samvete för att spendera på tok för mycket tid framför Uniteds sida. :D

Hur som helst, försökte leta mig fram till information om Austrian Airlines men det fanns inte mycket information förutom lite missnöje i den här tråden, om jag nu inte har sökt riktigt dåligt.

Frågor:
1)
Har inte flugit OS förut och jag kan välja mellan B767 avgång den 4/1 eller B777 avgång den 3/1. Båda verkar ha ny inredning så spelar kanske mindre roll vilken flight jag tar?

2)
Första flyget från ARN landar i VIE kl0910 och då kan jag välja att flyga till EWR kl1015 eller JFK kl1045. Har aldrig varit i VIE så vet inte om det räcker med 65 min connection?

3)
Finns liknande lediga flygningar med LO och SN också och eftersom jag aldrig varit i WAW eller BRU och inte flugit med något av bolagen så kan det också vara ett alternativ. Åsikter om de 3 bolagen ovan?
 

Brandten

Medlem
Aha... och ajdå. Får väl bli CPH-LAS med Norwegian då. :D

Pusslet blir ju lite lättare om det nu stämmer som Tallinn sa när jag ringde de tidigare idag, att det är totalt 8 legs (vilket jag vet) men inte nödvändigtvis 4+4 (4 dit och 4 hem) utan att man kan flyga 6 dit och 2 hem. Någon som kan bekräfta att det stämmer?

Killen jag pratade med hade (troligtvis) fel. Kristina som jag pratade med idag sa att det måste vara max 4 dit och max 4 leg hem.
Hon satt 1h och letade business i USA från 2/1 till 6/1 men hittade ingenting från varken BOS, NYC, LAX, SFO (dit det finns C från Europa). Grrrr!
 
Det finns de som har lyckats boka 3 segment på utresan och 5 segment på hemresan (jag till exempel). Om det rör sig om misstag låter jag vara osagt, men du kan ju alltid prova att HUACA (Hang Up And Call Again) några gånger.
 

jerixon

Medlem
Antar att det är helt uteslutet att köra från LA till Vegas?
Det svåra vid en snabb sökning verkar ju vara den sista biten till Las Vegas....
 

Brandten

Medlem
Antar att det är helt uteslutet att köra från LA till Vegas?
Det svåra vid en snabb sökning verkar ju vara den sista biten till Las Vegas....
Ah! Absolut inte, snarare tvärtom. Kör gärna den sträckan. Tack för tipset!

Var precis på väg att ringa Tallinn för att fråga om det fanns någon routing via Asien iom att det droppade in ytterligare en voucher igår.
 

jerixon

Medlem
Är inte superlångt från Phoenix heller till Las Vegas.
Nu vet jag att du specar arlanda som flygplats i Sverige, och det kanske drar ner chanserna lite när det kommer till bra bokningar.
Själv utgår jag ju från Linköping oftast, men kan tänka mig att flyga även från Göteborg och Stockholm.
Linköping är ju bara 2h från Stockholm och parkering på flygplatsen är billig!
Från Linköping vid en snabb sökningar på 3/1-9/1 finns flera gångbara alternativ till LAX =)


Och hem finns det flera att välja på :)

upload_2016-9-21_12-48-48.png


Ah! Absolut inte, snarare tvärtom. Kör gärna den sträckan. Tack för tipset!

Var precis på väg att ringa Tallinn för att fråga om det fanns någon routing via Asien iom att det droppade in ytterligare en voucher igår.
 

Attachments

  • upload_2016-9-21_12-48-13.png
    upload_2016-9-21_12-48-13.png
    66,1 KB · Visningar: 157

palmen

Moderator
Ah! Absolut inte, snarare tvärtom. Kör gärna den sträckan. Tack för tipset!

Var precis på väg att ringa Tallinn för att fråga om det fanns någon routing via Asien iom att det droppade in ytterligare en voucher igår.
ARN-FRA-HND/NRT-IAH-LAS går ju att köra, FRA-HND med LH/NH First och sen NRT-IAH med ANA First
ANA First finns kvar den 5e januari på NRT-IAH
Asiana First finns dock inte kvar på hemvägen, bara i business.
 
Toppen