Senaste nytt

Stockholm-Boston med SAS i november

Storsteffe

Medlem
Vet ju inte hur det är med de övriga men min far flyger alltid SAS via ORD och han säger att OT lyckas för det mesta och om det inte funkar så brukar uppgradering vid gate gå ganska ofta. 3 av 4 ungefär säger han att OT går och gate 1 av 2. Om man reser ensam så brukar det alltid ordna sig på det ena eller andra sättet enligt honom. Han är EBG och flyger den rutten 3-4 ggr per år.
 

Palazzi

Medlem
Beror ju givetvis på flygtider, men tycker EWR och ORD är likvärdiga för byten. Givetvis är det alltid smidigast att göra byten i Europa, men ibland (som nu saknas ju chansen).

LH & SWISS erbjuder 25% intjäning för 6.000kr vs SAS med 125% inkl EBG-bonus. Hade själv föredragit 100% med United ARN-EWR-BOS, men om du verkligen känner behov av 125% miles är ju inte SAS long haul en dålig produkt :)
 

agehall

Medlem
Jag har nog 5/6 lyckade OT till ORD eller något sådant. Jag har fått uppfattningen att ORD är lättare än EWR iaf, vad gäller OT då.
 

Svenska73

Medlem
Håller med föregående talare att EWR är lättare med immigration än ORD. I november kan du också bli mer påverkad av vädret i ORD än tex IAD. Personligen hade jag bokat LX eller LH istället via MUC eller ZUR pga bättre produkt samt att jag undviker att ha en connection i USA pga chanserna att fastna i immigration. Har alltid fördragit att byta i Europa...
 

Jensik

Medlem
Tackar för svaren Storsteffe, Palazzi, agehall och Svenska73!

Tror nog att det får bli ARN-CPH-IAD-BOS på ditresan och BOS-ORD-ARN på hemresan.
Ska bli intressant att se om jag blir tagen till förhör ännu engång även fast immigrationen på EWR lovade att det aldrig mer skulle hända. Det fantastiska systemet på EWR tog mig som libyer förra gången även fast jag är svensk och aldrig varit i Libyen eller andra länder i närheten (med undantag för en dagstripp till Marocko för 20 år sedan) :)
 

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Skulle försöka flyga via Montreal / Toronto ner till Boston. Air Canada (AC) har en bra flight fr CPH till Toronto. Alla långflighter m AC i ExecFirst ska vara flatbead, en grym produkt! AC är också generösa m uppgraderingar för Star Alliance guld. Servicenivån och flygflottan på AC är långt över det man får på amerikanska bolag, typ Delta.

I Kanada går du igenom US och kanadensisk immigration i Toronto. Sedan går flygen fr Kanada t inrikesterminalerna i USA, så det är bara att promenera in i landet och slippa galna passköer vid ankomst.

Trevlig resa!
 

Jensik

Medlem
Tackar för svaret MegaFlyer! Får kolla på detta också :)
Kan man uppgradera AC flyg med OT också?
Hur mycket poäng tjänar man på att flyga med AC som EBG?

Tack

Jens
 
Toppen