Senaste nytt

Stockholm- Bangkok Etihad Business fr. 12.800kr ToR

Voyageur

Medlem
Rätt bra deals med Etihad just nu till Bangkok. Kollat under hösten 2019,men mycket möjligt att priserna finns till 2020 också. Samma priser till Singapore också!

En del codeshare med SAS och Brussel Airlines så en del går att kreditera till Eurobonus. Även om Qatar har från priser 15k uppåt så är detta ett mycket bra pris för en mycket bra produkt i luften.

Flights
 

NotRyan

Medlem
Rätt bra deals med Etihad just nu till Bangkok. Kollat under hösten 2019,men mycket möjligt att priserna finns till 2020 också. Samma priser till Singapore också!

En del codeshare med SAS och Brussel Airlines så en del går att kreditera till Eurobonus. Även om Qatar har från priser 15k uppåt så är detta ett mycket bra pris för en mycket bra produkt i luften.

Flights
Jo, det är väl bara sträckan Abu Dhabi - Bangkok som man inte kan kreditera till Eurobonus. Visserligen är det "bara" Extrapoäng på benet till Abu Dhabi, men ändock poäng....
 

Voyageur

Medlem
Precis, blir poäng bara för en del av sträckan. Men för under 13k är det ett bra pris med tanke på Etihads standard jämfört med tex europeiska bolagen
 

mash

Medlem
Finns fortfarande bra tillgänglighet på den här "kampanjen". Jag insåg att 12800 kr ARN-BKK också gäller under mellandagarna, utresa 28/29/30e december och returresa 13+ januari vilket är väldigt bra med tanke på att ekonomi samma period ofta ligger på ~8-12kkr. Även SIN/MNL/HKG/HKT är billiga destinationer under samma datum. Så blev en bokning för att fira nyår i Bangkok och sen 10 dagar ö-liv efter det. A380 via London för vår del, testa "The House" samt A380-loungen.

Angående Etihad och miles så kan det också vara ett alternativt att skapa Etihads guest konto och sen växla miles till pengar (https://www.etihadguest.com/en/spend-miles/spend-points-pay.html?_linkNav=View_more). Jag har inte 100% koll på växlingskurserna, men enligt någon blogg jag läste så skulle det ge 0.4p/mile, så en ARN-BKK ToR via LHR bör ge ~18k Etihad guest miles vilket då motsvarar ~700 SEK. För övrigt gäller också Refunder för etihad.com med ytterligare 1% cashback.
 

JacobGBG

Medlem
Kan tillägga att samma fenomenala priser finns även på valda datum från GOT. Väldigt lockad då jag aldrig flygit i framsidan av Ethiad. Hur mäter de sig mot Qatar?
 

ACervin

Medlem
Kan tillägga att samma fenomenala priser finns även på valda datum från GOT. Väldigt lockad då jag aldrig flygit i framsidan av Ethiad. Hur mäter de sig mot Qatar?

Har flugit en del med båda. Bra kvalitet överlag, förutom att Etihad körde en lite trött 330 från Paris. Vet inte om den nya flygplatsen i Abu Dhabi har öppnat, annars var bytet där lite trist och rörigt jämfört med Qatars nya flygplats. Qatar har ju sitt äta när du vill, men mat och service på Etihad är överlag bra. Åker gärna igen med både Etihad och Qatar. Etihads lounge på CDG är liten men naggande god.
 
Toppen