Senaste nytt

Stockholm - Bangkok eller Phuket, Business/First - billigast?

Om du läser mitt reportage får du veta precis vad du har att vänta.

Finnairs nya Business Class mellan Helsingfors och Bangkok

Du har tillgång till lounge i Stockholm (Menzies Executive Lounge) och Finnairs lounge i Helsingfors.
Du får fast track kort i Bangkok för att kunna använda snabbkön vid passkontrollen.

Jo har läst ditt reportage, riktigt bra! så det är alltså samma fast man inte har något kort. Låter riktigt trevligt :)
 

Knucket

Medlem
Någon som vet vad som ingår, har inga bonuskort av någon sort. Får man tillgång till Louge, snabbare passkontroll eller liknande? Flyger via Arlanda - Helsingfors - Bangkok.

Rekommenderar att du skaffar ett OneWorld medlemskap i antingen BA eller AA. Åker du BA ett par gånger år så kommer du upp i silverkort som bla ger loungetillgång även på ekonomibiljetter.
 
Rekommenderar att du skaffar ett OneWorld medlemskap i antingen BA eller AA. Åker du BA ett par gånger år så kommer du upp i silverkort som bla ger loungetillgång även på ekonomibiljetter.

Jo jag har tänkt på att skaffa kort. Men när jag räknat ihop hur mycket jag flyger, eller ska jag säga lite så tjänar det nog ingenting till. Som det är just nu.
 

Ghostman

Ny medlem
Kunde inte SAS ha fått köpa Finnairs gamla Business class stolar, det är ju trots allt samma modell utav flygplan =)
 

Dr. Miles

Expert
Jo jag har tänkt på att skaffa kort. Men när jag räknat ihop hur mycket jag flyger, eller ska jag säga lite så tjänar det nog ingenting till. Som det är just nu.

Det gör inget. Om du skaffar British Airways Visa kort, går dina poäng(avios) inte ut och du kan samla poäng genom dina dagliga köp.
På det viset du kan nå din bonusresa någon gång.
 
Det gör inget. Om du skaffar British Airways Visa kort, går dina poäng(avios) inte ut och du kan samla poäng genom dina dagliga köp.
På det viset du kan nå din bonusresa någon gång.

Jaha det är så? Tänkte det var samma system som SAS körde där poäng förfaller. Men då kanske man borde skaffa. Tack för info!
 

Ghostman

Ny medlem
Jag körde samma resa fick 37 808 poäng på Finnairs Plus, vilket jag ångrar att jag inte körde med BA Club.
 
Medlemsskapet i bonusprogrammen är ju gratis så det är ju nästan dumt att inte registrera även om man inte ser nyttan direkt. Uppgraderingar är ju enklare att nå och mycket härligt. :)
 

Dr. Miles

Expert
Stockholm-(AY)-Helsingfors-(AY)-Bangkok t/i i Business class ger 13.492 avios + 360 Tier points hos British Airways Executive Club.

Med 13.500 avios + ca 500 SEK kan man flyga enkelresa mellan Bangkok-Hong Kong/Singapore i Business class.
 
Stockholm-(AY)-Helsingfors-(AY)-Bangkok t/i i Business class ger 13.492 avios + 360 Tier points hos British Airways Executive Club.

Med 13.500 avios + ca 500 SEK kan man flyga enkelresa mellan Bangkok-Hong Kong/Singapore i Business class.

Men dra mig baklänges. Någon som vet om man kan bli medlem och efterregistrera poäng? :(
 
Toppen