Senaste nytt

Stockholm-Auckland t/r. Mycket detur vid hemresan.

palmen

Moderator
Tack för tipset, palmen!

Black Water Rafting får vi vänta tills vår son blir stor. ;) Han tyckte om Waitomo och dess ljusmaskar när vi var där sist.
Pulkåkning är däremot kanske något både för vår son och för mig. :D

Pulkaåkningen var riktigt rolig, helt klart en höjdpunkt. Krävs inte så mycket för att man ska ha jäkligt kul. Vi var 10-15 pers som raceade ner för berget.
 

Dr. Miles

Expert
Lite uppdatering från Auckland.
Efter två långa flygningar i THAI ekonomi kom vi fram till Auckland.

Sakoz och jag hade tillfälle att träffa varandra i Bangkok. Vi åt kinesiska knutar och hade trevlig samtal kring resor.

Jag tycker att THAI ekonomiklass stolar på deras gamla B747 är mycket rymlig även om det saknas AVOD.
På Bangkok->Auckland var det B777 och då hade de AVOD även i ekonomiklass, men datalådor under stolar vid gång och vid fönstret.
Om man vill ha extra benutrymme, är det nog bäst att sitta i mitten. Då får man ca 10 cm mer plats under stolen än andra stolarna. Detta gäller på THAI B777.

Vår son la sig enligt svensk tid kl. 20. Så han sov bara 4 timmar under flygningen. Men min fru och jag kunde inte sova hela flygningen.
Tanken var att vi skulle börja sova när vår son la sig. Men då kom turbulensen och vi höll vår son så att han inte flyger iväg i fall det skulle bli kraftig turbulens. När turbulensen var över började THAI servera frukost, så det blev ingen sömn...

Det var nästan fullt i ekonomiklass mellan Stockholm och Bangkok, men väldigt litet folk mellan Bangkok och Auckland. Kanske pga/tack vare avgång på Juldagen.
Det var konstigt av THAI att placerade nästan alla ekonomiklass passagerare i bakre delen av ekonomiklass kabinen. Det var nästan fullt där, men nästan helt tomt i främre delen av ekonomiklass kabinen Vi fick flytta till framme och fick två rader av 3-sitts. Det förbätttrade flygupplevelsen.

Nu är alla i familjen inkl. mig förkylda. Jag tror att det är pga A/C på hotellet och på flygningarna.

Vädret i Auckland är mulet och lufttemperaturen är ca 20 c.
Det känns lite kyligt ibland, men det kanske beror på att jag är förkyld.

Fortsättning följer...
 

Dr. Miles

Expert
Jag vill säga att det blev mycket tédrickande under vår lilla BusinessClass.se Bangkok träff.
Förmodligen det är den första BC.se träffen som alkoholen är ej inblandad. ;)

Lite sightseeing blev det också, inkl. besök till Panthip Center(där man kan hitta alla möjliga dataprylar).
 

Dr. Miles

Expert
Här kommer lite bilder från två sista flygningar.

Stockholm->Bangkok på THAI Boeing B747. Mycket bra benutrymme i ekonomiklass jämfört med andra flygbolag.
P1000674.jpg

Ekonomiklass på THAI Boeing B777 mellan Bangkok->Auckland. Det var AVOD även i ekonomiklass.
Fotstöd fanns under sätet framför sig. Det är fortfarande bra benutrymme.
P1000679.JPG

Men det finns datalådor under säten vid gång och vid fönster.
Om man vill ha 10 cm mer benutrymme, välj mittplats. :eek:
P1000681.jpg

Maten är tillfredställande god och tillräckligt med volym.
P1000675.JPG

Frukost
P1000676.jpg

Det var "mood-lighting" på Boeing B777 på morgonen. Det var först blå, sedan lila, orange, till sist vitt ljus.
P1000680.JPG
 

Dr. Miles

Expert
En annan märklig sak som jag märkt under vår resa mellan Stockholm->Bangkok med THAIs gamla Boeing B747.

Det var fruktansvärt oväsen under våra stolar 67A, B, C. Det var vid före och under påstigning och under landing.
Min fru var jätterädd för oväsen och undrade om flygplanet skulle gå sönder i bitar.

Jag mistänker att det var någon slags hydraulikmotor. Men det var ingen sådan oväsen när vi flög mellan Bangkok->Auckalnd med Boeing B777.

Vet någon om det vad som kan vara orsaken?
 
Öväsen på en B747? Det var nog Wesley Snipes, han är efterlyst i staterna och därför filmar har sin Passenger 67(sequel till Pax 57) ombord i Europa och Asien.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag kommit hem!

Tripreport är på G men det kan dröja ett tag innan jag skriver klar allting.

Under hela resan från Auckland var det bara en flygplats där mitt priority tag inte fungerade.
Gissa var...

. (da da da da da.... trumljudet)
.
.
.
.
.
.
.
.

Stockholm Arlanda! :mad::mad::mad:
 

Fredrik

Medlem
Välkommen tillbaka. Att taggen inte fungerade här är så förutsägbart att det är nästan löjligt.

Jag tycker iofs det är värre att man överhuvudtaget får vänta på bagaget för länge på ARN. Varför kan inte bagagelastarna få ut det fortare? Någon som vet?
 
Toppen