Senaste nytt

Stockholm/Östersund - USA - oktober 2019

MXP

Medlem
Hej allihop!

Efter att ha letat i flera dagar börjar jag ge upp och ber nu om er hjälp att sy ihop det sista. Utbildning i Detroit i mitten av oktober var tänkt att kombineras med ett par dagar golfsemester i Florida efteråt för att fira examinationen. Med en 2-4-1 Voucher som går ut under 2019 och som jag har svårt att se mig hinna använda annars har jag letat något som fungerar både genom Awardfares och United.com. Trodde jag hade en bra rutt med business dit via Lissabon och hem via Schweiz men det visade sig när jag ringde att rutten via Lissabon inte fanns med i SAS system.

Just nu letar jag därför en avresa till USA som behöver vara framme någonstans i USA senast den 15:e oktober - slutmålet är Detroit den 16/10 men tänker att det är inrikesflyg på separat bokning som gäller där - därifrån flyger vi sen vidare ner till Miami för att åka hem med Swiss 28/10 som funkar riktigt bra. Det finns ekonomiplatser för resorna dit utan problem men tanken var första resan över Atlanten i Business för sambon åt båda hållen.


  • Varifrån vill du börja din resa? Östersund eller Arlanda, även Oslo skulle fungera om det behövs.
  • Var är din destination? USA någonstans, gärna östkusten.
  • När vill/behöver du resa ut? Behöver anlända senast 15/10 i USA, har ett par dagar att spela på under 12-15/10.
  • När vill/behöver du komma hem? Målet är att stanna drygt 14 dagar så siktet är inställt på hemresa 28/10 med Swiss i Business. Går att flytta någon dag senare.
  • Hur länge vill du vara borta? Cirka 14 dagar.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  • Vad är din budget? (per person) 2-4-1 Voucher samt 180.000 Eurobonus Poäng. Kostnaden för bokning löser jag.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

    All hjälp och alla tips mottages gärna.
 

Canadien

Medlem
SAS från Köpenhamn till Boston 10/10 finns.

SmartSelect_20190305-170316_Chrome.jpg
 
Om det är så att du inte hittar något passande så kan du ju faktiskt använda vouchern att resa för under hela 2020 också, men det har du ju säkert koll på.
 

MXP

Medlem
SAS från Köpenhamn till Boston 10/10 finns.

Det fick mig att inse att jag inte kollat Boston, där hittar jag datum/tider som funkar både för dit och hemresa. Dock vore det skönt att slippa ta sig tillbaka till Boston efter besöket i Florida. Är det möjligt att ringa SAS och boka ditresan till Boston och hemresan från Miami?

Om det är så att du inte hittar något passande så kan du ju faktiskt använda vouchern att resa för under hela 2020 också, men det har du ju säkert koll på.

Det visste jag redan om, men som det ser ut fyller vi på med fyra nya under 2020 så jag tänkte försöka använda denna i år när vi ändå "måste" resa.
 
Det fick mig att inse att jag inte kollat Boston, där hittar jag datum/tider som funkar både för dit och hemresa. Dock vore det skönt att slippa ta sig tillbaka till Boston efter besöket i Florida. Är det möjligt att ringa SAS och boka ditresan till Boston och hemresan från Miami?



Det visste jag redan om, men som det ser ut fyller vi på med fyra nya under 2020 så jag tänkte försöka använda denna i år när vi ändå "måste" resa.


Du kan boka open-jaw dvs utresa från samma ort men hemresa från olika direkt på hemsidan (inte award sökningen utan ”vanliga sökningen” och välj pris i poäng ) och applicera vouchern

Edit: om det bara är SAS du flyger med (den lilla detaljen :p )
 

danielhog

Medlem
Det går bra att boka en så kallad open-jaw. Ring tallin, säg att du vill till Detroit via Boston och sen ditt hemdatum från Miami.

Sen får du själv köpa en biljett mellan Detroit och Miami för poäng eller pengar.

Platserna kan försvinna när som dock, så ring direkt imorgon vid öppning! Boka speciellt hemresan som är relativt fast i datum och fast i avreseort, utresan har du ju lite att spela med.

Edit: hittar även tillgänglighet ut med LOT 14/10 via WAW - ORD - DTW.
 

MXP

Medlem
Du kan boka open-jaw dvs utresa från samma ort men hemresa från olika direkt på hemsidan (inte award sökningen utan ”vanliga sökningen” och välj pris i poäng ) och applicera vouchern

Edit: om det bara är SAS du flyger med (den lilla detaljen :p )

Jag tänkte precis nämna att det blir Star Alliance detta, tack!

Det går bra att boka en så kallad open-jaw. Ring tallin, säg att du vill till Detroit via Boston och sen ditt hemdatum från Miami.

Sen får du själv köpa en biljett mellan Detroit och Miami för poäng eller pengar.

Platserna kan försvinna när som dock, så ring direkt imorgon vid öppning! Boka speciellt hemresan som är relativt fast i datum och fast i avreseort, utresan har du ju lite att spela med.

Edit: hittar även tillgänglighet ut med LOT 14/10 via WAW - ORD - DTW.

Tack för tipset, jag slår en signal imorgon!
 

MXP

Medlem
Jag vill tacka er för era tips - resan blev bokad ÖSD-Boston och hemresa två veckor senare Miami-ÖSD. Båda gångerna med Swiss vilket jag aldrig flugit Business med men hoppas att det är bra.

Nu till det intressanta att hitta inrikesflyg vidare till Detroit från Boston och från Detroit till Miami.
 

Najk

Medlem
Jag vill tacka er för era tips - resan blev bokad ÖSD-Boston och hemresa två veckor senare Miami-ÖSD. Båda gångerna med Swiss vilket jag aldrig flugit Business med men hoppas att det är bra.

Nu till det intressanta att hitta inrikesflyg vidare till Detroit från Boston och från Detroit till Miami.

Swiss Business är bra. Kabinen i B777 är betydligt mer uppdaterad än i A330/A340. I dagsläget pågår dock en uppgradering av kabinen i A340 och ett plan är klart. Oavsett så brukar det vara en bra upplevelse med bra mat och trevlig service.
 
Toppen