Senaste nytt

Sthlm - Korfu direktFlyg Juni

Hej!
Trodde jag kunde lösa detta själv men behöver hjälp. Vi(två vuxna + ett barn) ska åka till Korfu för ett bröllop under juni. Vi vill inte flyga mitt i natten pga litet barn därav är Norwegian borta som alternativ.

Förutsättningar: Flyga direkt mellan Arn - CFU
Utresa: Mellan 18 - 20 Juni(Ej Norwegian)
Hemresa: Mellan 26 - 28 Juni(Ej Norwegian)
Bokningklass: Spelar ingen roll
Pris: Spelar typ ingen roll
Enda kravet är direktflyg.

Jag har letat(överallt där jag känner till) men hittar verkligen inga direktflyg förutom mitt i natten med Norwegian. Är det så att tex SAS inte släppt alla resor för nästa sommar ännu? Eller ska vi bara ge upp och acceptera mellanlandning minst en av vägarna?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Jag har nu även kollat alla charterresor i hopp om att hitta något flyg och vaska hotellrummet om det funnits.
 
Last edited:

raphaelmak

Medlem
Hej!
Trodde jag kunde lösa detta själv men behöver hjälp. Vi(två vuxna + ett barn) ska åka till Korfu för ett bröllop under juni. Vi vill inte flyga mitt i natten pga litet barn därav är Norwegian borta som alternativ.

Förutsättningar: Flyga direkt mellan Arn - CFU
Utresa: Mellan 18 - 20 Juni(Ej Norwegian)
Hemresa: Mellan 26 - 28 Juni(Ej Norwegian)
Bokningklass: Spelar ingen roll
Pris: Spelar typ ingen roll
Enda kravet är direktflyg.

Jag har letat(överallt där jag känner till) men hittar verkligen inga direktflyg förutom mitt i natten med Norwegian. Är det så att tex SAS inte släppt alla resor för nästa sommar ännu? Eller ska vi bara ge upp och acceptera mellanlandning minst en av vägarna?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Det verkar som att SAS redan har släppt resor för juni 2022, jag testade just nu med ARN-ATH (det är verkligen 359 dagar i förskott som kan sökas och köpas). Men enligt Wikipedia så har SAS bara charterflyg mellan ARN och CFU ( Stockholm Arlanda Airport - Wikipedia ) det betyder att du bara kan köpa det via t.ex. Ving. Självklart finns det också en liten möjlighet att nya linjer släpps omgående, förutsatt att du är villig att vänta och se.
 

Dawes

Medlem
Hej!
Trodde jag kunde lösa detta själv men behöver hjälp. Vi(två vuxna + ett barn) ska åka till Korfu för ett bröllop under juni. Vi vill inte flyga mitt i natten pga litet barn därav är Norwegian borta som alternativ.

Förutsättningar: Flyga direkt mellan Arn - CFU
Utresa: Mellan 18 - 20 Juni(Ej Norwegian)
Hemresa: Mellan 26 - 28 Juni(Ej Norwegian)
Bokningklass: Spelar ingen roll
Pris: Spelar typ ingen roll
Enda kravet är direktflyg.

Jag har letat(överallt där jag känner till) men hittar verkligen inga direktflyg förutom mitt i natten med Norwegian. Är det så att tex SAS inte släppt alla resor för nästa sommar ännu? Eller ska vi bara ge upp och acceptera mellanlandning minst en av vägarna?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Jag har nu även kollat alla charterresor i hopp om att hitta något flyg och vaska hotellrummet om det funnits.
Charter med Apollo, utresa den 18:e.
 

Plus

Medlem
Jag har letat(överallt där jag känner till) men hittar verkligen inga direktflyg förutom mitt i natten med Norwegian. Är det så att tex SAS inte släppt alla resor för nästa sommar ännu? Eller ska vi bara ge upp och acceptera mellanlandning minst en av vägarna?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Jag har nu även kollat alla charterresor i hopp om att hitta något flyg och vaska hotellrummet om det funnits.

SAS släpper normalt sommarprogrammet (med nya destinationer i sep-okt)
I och med pandemi är man kanske mer försiktig.
Med det sagt ska du inte hoppas på för mycket. Vad jag vet har SAS aldrig (iaf inte de senaste åren) flugit till Corfu reguljärt. Det är väl i regel en charterdestination?
 
SAS släpper normalt sommarprogrammet (med nya destinationer i sep-okt)
I och med pandemi är man kanske mer försiktig.
Med det sagt ska du inte hoppas på för mycket. Vad jag vet har SAS aldrig (iaf inte de senaste åren) flugit till Corfu reguljärt. Det är väl i regel en charterdestination?

Tack, som jag misstänkte då, puh då får det tyvärr bli mellanlandning ändå.
 

airac

Medlem
Kollade lite i expertflyer och itamatrix, Brussels Airlines har en del rimliga förbindelser till/från BMA. Hyfsade tider och lagom långa byte, något som kan vara värd mycket när man reser med barn trots bristen på poäng. Jag skulle själv åka den vägen även om jag mycket sällan använder Bromma som Västerås-bo.

edit: just på dina datum är det bara relevant för hemresan tyvärr.
 

Senator

Moderator
Jag skulle titta på Swiss med dotterbolaget Edelweiss som har väldigt barnvänliga avgångstider och relativt korta byten i Zürich. Gäller måndag, onsdag och lördag. Min son är nu 3½ år och "Plåsterflygplan" aka. Swiss är "min bästa" säger han. Går ganska smidigt att byta med barn i Zürich.

Utresa:
LX 1255 ARN ZRH
22/06/22 8:50 11:15

LX (WK) 8320 ZRH CFU
22/06/22 13:15 16:20

Hemresa:
LX (WK) 8321 CFU ZRH
27/06/22 15:30 16:40

LX 1254 ZRH ARN
27/06/22 17:45 20:10
 
Tack för all hjälp alla, fick helt enkelt boka ett charterflyg(enbart flyget) med Apollo/SAS och för att det skulle fungera tidsmässigt fick vi ”offra” oss och stanna två veckor där.
 
Toppen