Statuspoäng för inställd SAS-flight?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 29 Juni 2020.

  1. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tycker mig ha läst tidigare här på BC.se att man/någon fått statuspoäng för inställda SAS-flighter och undrar om någon vet vad som gäller?

    Det enda jag hittade nu vid en sökning är följande;
    Resan var givetvis inköpt innan allt detta drog igång och vi skulle ha åkt till GOT-CPH-SFO nu den 26/6 och sedan retur den 14/7.

    Frågan är vad som gäller kring ev. statuspoäng för denna flygning?

    Antingen är jag dålig på att söka (sannolikt) , eller så har de tagit bort denna information för jag har för mig att jag läst något under FAQ på SAS hemsida tidigare...

    Så är det någon som sitter på information kring detta så får ni gärna dela med er.

    Tack på förhand!
     
    John Rambo gillar detta.
  2. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi är flera som har fått även för resor efter 30 april, så skicka ett mejl till kundtjänst. Har löst sig väldigt snabb för min del.
     
    John Rambo och Maja gillar detta.
  3. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack @taxvalp för återkopplingen. Avvaktar tills min hemresa skulle ha varit och kontaktar kundtjänst då för avsaknaden av statuspoäng.
     
    taxvalp gillar detta.
  4. Har någon möjlighet att bifoga mailadressen til kundtjänst? Letat runt på hela SAS sidan utan att lyckas finna annat än kontaktformuläret
     
  5. danielhog

    danielhog Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vad har du för status? Kan pma mail för guld och diamant.
     
  6. Snällt, jag är dock en simpel EBsilver - kämpar på med mina statuspoäng så att jag ska ta mig upp till en respektabel nivå
     
  7. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan starkt rekommendera kontaktformuläret, jag har ofta stor framgång när jag använt det, trots diamondstatusen. Har du inte provat ditt case därigenom kan jag nog tycka att du borde ge det ett försök, lycka till!
     
    danielhog, fcx och John Rambo gillar detta.
  8. Tack är för detta! Fick tag på en medarbetare genom chatfunktionen på sas.se - av denna herre fick jag budet att maila min request för saknade statuspoäng till guldmailen i dk. Jag ger det ett försök. Tackar för er hjälp!
     
  9. Goldsupporten svarade nu, väldigt positivt och hjälpfullt. Jag kunde inte få de 5000saknade statuspoängen nu då mitt ”år går ut” först Februari 21. Däremot lovade de hjälpa mig lyfta upp om det är 5000 poäng som saknas när det blir dags. Bra service!
     
  10. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Trams!

    Klart att de kan ordna direkt om de vill. Jag hade flygning t/r till Los Angeles bokad den 24 april i år, den ställdes förstås in. Den 20 april var jag i kontakt med kundtjänst för att starta återbetalningen och ansöka om statuspoängen. Två dagar senare, den 22 april var statuspoängen på plats för både mig och min medresenär. Båda våra år går ut i månadsslutet av augusti.
     
    danielhog och John Rambo gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×