Senaste nytt

Statuspoäng för inställd SAS-flight?

Maja

Medlem
Tycker mig ha läst tidigare här på BC.se att man/någon fått statuspoäng för inställda SAS-flighter och undrar om någon vet vad som gäller?

Det enda jag hittade nu vid en sökning är följande;
De säger att om du har en flight kvar till nästa nivå eller behålla befintlig och den har blivit inställd på grund av myndigheters reserestriktioner, då kan man via kundtjänst ansöka om att få de poängen man skulle ha fått.

Kravet är att resan måste vara köpt innan restriktionerna trädde i kraft och endast resor i dagsläget fram till 30:e april.

Resan var givetvis inköpt innan allt detta drog igång och vi skulle ha åkt till GOT-CPH-SFO nu den 26/6 och sedan retur den 14/7.

Frågan är vad som gäller kring ev. statuspoäng för denna flygning?

Antingen är jag dålig på att söka (sannolikt) , eller så har de tagit bort denna information för jag har för mig att jag läst något under FAQ på SAS hemsida tidigare...

Så är det någon som sitter på information kring detta så får ni gärna dela med er.

Tack på förhand!
 

John Rambo

Medlem
Har någon möjlighet att bifoga mailadressen til kundtjänst? Letat runt på hela SAS sidan utan att lyckas finna annat än kontaktformuläret
 

John Rambo

Medlem
Tack är för detta! Fick tag på en medarbetare genom chatfunktionen på sas.se - av denna herre fick jag budet att maila min request för saknade statuspoäng till guldmailen i dk. Jag ger det ett försök. Tackar för er hjälp!
 

John Rambo

Medlem
Goldsupporten svarade nu, väldigt positivt och hjälpfullt. Jag kunde inte få de 5000saknade statuspoängen nu då mitt ”år går ut” först Februari 21. Däremot lovade de hjälpa mig lyfta upp om det är 5000 poäng som saknas när det blir dags. Bra service!
 

Berglund

Medlem
Goldsupporten svarade nu, väldigt positivt och hjälpfullt. Jag kunde inte få de 5000saknade statuspoängen nu då mitt ”år går ut” först Februari 21. Däremot lovade de hjälpa mig lyfta upp om det är 5000 poäng som saknas när det blir dags. Bra service!
Trams!

Klart att de kan ordna direkt om de vill. Jag hade flygning t/r till Los Angeles bokad den 24 april i år, den ställdes förstås in. Den 20 april var jag i kontakt med kundtjänst för att starta återbetalningen och ansöka om statuspoängen. Två dagar senare, den 22 april var statuspoängen på plats för både mig och min medresenär. Båda våra år går ut i månadsslutet av augusti.
 
Toppen