Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

Jensik

Medlem
Samma sak för mig :( Har också mailat medlemsservice nu. Får förhoppningsvis samma svar som dig hoppas jag på.
Jag fick svar från dem nu igen... "Tack för ditt mail. Du fårgärna kontakta oss när din Gold Elite status går ut och matcha igen, om dufortfarande är Eurobonus Guld."


Jag kommer återkvalificera mig till EBG nu i veckan (eller nästa vecka när flygen har registrerats), så tänker dra iväg ett screenshot på mitt EB sida på sas.se och se om de blir på bättre humör då...
 

Flood

Medlem
Där kom kortet i brevlådan, tog cirka sex veckor att få det. Fick status till 02/15, så lite drygt 15 månader. Matchade mot EB som var giltigt till 10/14.
 

Jensik

Medlem
Jag fick svar från dem nu igen... "Tack för ditt mail. Du fårgärna kontakta oss när din Gold Elite status går ut och matcha igen, om dufortfarande är Eurobonus Guld."


Jag kommer återkvalificera mig till EBG nu i veckan (eller nästa vecka när flygen har registrerats), så tänker dra iväg ett screenshot på mitt EB sida på sas.se och se om de blir på bättre humör då...

Mailade in ett screenshot igen nu när alla flygen hade registrerats. Fick svar tillbaka: Tack för ditt mail. Jag fixar dettaåt dig, så nu har du ett helt år på dig att nyttja guld förmånerna.
 
På forespørgsel om statusmatch fik jeg dette svar:
Club Carlson skrev:
We do offer to match elite status that you have with either of the following programs:

Hilton
Marriott
Hyatt
Starwood
Intercontinental
SAS- Eurobonus
Azimut
Accor
NH Hotels
Melia Hotels
Rotana
Jumeirah International

We can match top level to Gold Elite and second level to Silver Elite. Our newest Concierge Elite level cannot be matched, it must be earned.

Så det virker til at det stadig er "officilet" selvom SAS ikke længere skriver om det.
 
Toppen