Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

Magino

Medlem
Knappast förvånande dock. Det är väl i princip det enda hotellprogrammet som tillåtit upprepad statusmatch, finns det något annat?

Jag har visserligen matchat två gånger till Elite, men det var flera år emellan, och till olika nivåer. Så det blir ju inte riktigt samma sak.

Finns flera FFP (frequent flyer program) som ger sina medlemmar med högre status även status hos hotell. Exempelvis ger BA Gold voyager status hos 1865 (Langham hotels). Utöver detta finns det en mängd med kreditkort runt om i världen som ger status hos olika hotellprogram.
 

Sakoz

Medlem
Fick nekad återmatchning till CCG från SAS EB Diamond.
Med motiveringen att det är ändrade regler och att jag redan blivit matchad en gång redan.
Nu gäller det att försöka hitta forumtråden för att köpa Rezidor aktier i stället.
 

iRobert

Medlem
Fick nekad återmatchning till CCG från SAS EB Diamond.
Med motiveringen att det är ändrade regler och att jag redan blivit matchad en gång redan.
Nu gäller det att försöka hitta forumtråden för att köpa Rezidor aktier i stället.
Funkade för mig för bara ett par veckor sedan, trots tidigare matchning. Måste haft flyt och hunnit med precis i skarven!
 

palmen

Moderator
Jag lyckades matcha mot EBD och IHG Platinum för 1 vecka sedan. Har tidigare matchat mot EBG, jag hade nog tur iom att andra blivit nekade innan med hänvisning till nya regler.
 

agehall

Medlem
Jag tror ett av problemen här är att man frågar om "status match". Detta har fungerat pga att det var(är?) en förmån för EBG - INTE en statusmatch i traditionell mening. I praktiken funkar det på samma sätt (du har status i A och därför ger B dig status) men i teorin är det väldigt annorlunda.

Ber man om fel sak, så är det inte säkert mottagaren läser och applicerar tankekraft och därmed blir det ett nej. Detta är anledningen till att jag då och då försöker påpeka att man inte ska be om statusmatchning utan om en EBG-förmån. Ungefär som varför jag ofta påpekar att man ALDRIG ska prata om EBD när man har med andra flygbolag än SAS att göra - då heter det Star Alliance Gold oavsett hur mycket EBD (eller EB Pandion) man är.
 
Toppen