Senaste nytt

Status vid poängbokning

charlesswe

Medlem
Hej,

Är EBG, om jag gör en poängbokning alt. delad poäng+pengar boking via sas.se åt min mamma, kommer hon kunna utnyttja EBG förmåner då? (Kommer själv inte vara med)

Tack
 

agehall

Medlem
Hmm det var en bra fråga. Eftersom det är revenue-biljetter, så är det tveksam ifall hon får behålla ditt EBG-nummer i bokningen. Möjligen ifall de lyckas med FQTV/FQTS, men det har väl aldrig hänt tidigare..? ;)
 

johhenrik

Medlem
Lite OT-svar: Jag köpte en resa åt en kompis till LA med FB-poäng. Hon fick inte tillgodoräkna min FBG iaf. Skulle tro det är likadant på EB.
 

Mikael

Medlem
När jag bokade en biljett via Eurobonus åt min svärmor låg mitt EBG-nummer med i bokningen. Jag tror aldrig hon utnyttjade det dock.
Är din tanke alltså att det skulle stå SK*G (eller vad det nu står) på boardingkortet och hon ska kunna utnyttja dina status-fördelar? Känns moraliskt tveksamt, men visst, det kan funka om ingen ber henne visa upp guldkortet (vilket det finns risk att de gör)
 
Jag fick en bonusresa på United från någon som är Platinum 1K, där hängde statusen med hela vägen inkl lounge access, möjlighet att välja premium economy-säte etc.
 

Flood

Medlem
Namnändrade en biljett som en kollega utnyttjade och där stod SK*G kvar på boardingkortet. Jag fick t.o.m. SMS om när det var dags att checka in och vilken gate som gälllde. Men, SAS köpte det inte när han försökte gå in i lounge och jag fick aldrig några poäng heller... Fast track funkade dock!

Enda fördelen jag kommer på är att du kanske kan välja plats vid bokning på din status, det är ju en EBG-förmån.
 
Toppen