Senaste nytt

Status matchning - i massor!

Najk

Medlem
Jag skulle vilja ställa en fråga till alla statusmatchare där ute.
Hur länge brukar flygbolaget som matchar låta en få den nya statusen? Jag är EBG till och med september 2015. Om jag exempelvis skulle matcha till ett annat *A skulle de då mest troligt låta mig bli guld i ett år eller så länge som jag är EBG?
Omvänt om jag skulle vänta tills jag exempelvis bara har tre månader kvar av EBG, matchar de mig då i tre månader eller ett år?

Som nybliven EBG gäller det att spela sina kort rätt.

Oftast får man status 1år från matching eller ibland längre hos vissa bolag. Om du inte ser något värde i att vara *G i olika program samtidigt är det bättre att avvakta.
 

Xilan

Medlem
Oftast får man status 1år från matching eller ibland längre hos vissa bolag. Om du inte ser något värde i att vara *G i olika program samtidigt är det bättre att avvakta.
Det var ungefär det svaret jag var ute efter. Jag kommer därför att avvakta. Tack så mycket Najk!
 

A380*G

Medlem
Varför statusmatcha? Känns enklare att bara ta och posta till A3 så har man guldkortet i flera år sedan. Dock känns det onödigt då även SAS ger bort guld i cornflakespaketen numera.
 

Jakob K

Medlem
Statusmatchning just nu

Hej!

Jag söker en sammanställning av vilka möjligheter som finns att statusmatcha mellan olika allianser just nu.

I mitt fall så vill jag matcha från Star Alliance (A3*G, SK*G, LH*G(SEN)) mot alla andra: Emirates, OneWorld, SkyTeam etc.

Kanske vi kan sammanställa en tabell som hålls uppdaterad med vilka möjligheter som finns löpande.

Kom ihåg: Man kan aldrig ha för många guldkort! :cool:

mvh
 
K

KavlingeDude

Guest
Fick status match idag på IHG -> Platinum utan challenge (Från SPG Platinum). Var typ 7 år sedan jag loggade in där och det visade sig att jag hade en rejäl bunt med poäng kvar från den tiden jag använde dem.
 

PG

Medlem
Ny på forumet (och även rätt grön på att försöka vara aktiv med program och bonusar etc)
Fick tips om denna tråden. Tror jag nu börjat få en aning om vad statusmatchning är :)
Jag är Qatar privilige guld och har ett EBB kort som jag sällan använt de senaste 5 åren.
Då mitt resmönster kommer se helt annorlunda ut åtminstone de kommande två åren gissar jag att jag inte kommer att använda mitt qatar kort i någon omfattning alls. Det blir förmodligen ett fåtal tjänsteresor och mest semester resor inom Europa och kanske ett par turer längre bort.

Går det statusmatcha qatar kortet och i såfall mot vad eller är det bättre att fortsätta använda det och bara välja bolag från Oneworld? Eller rent av börja använda EBB kortet för att jobba upp lite poäng?

Hoppas inte det blev allt för mycket OT..

/PG
 

PG

Medlem
Jag har kollat länken, tack för den, väldigt informativ.
Tyvärr hittar jag där bara lyckade matchningar mellan Qr och andra gulfbolag om jag nu ser och gör rätt...

Så min fråga är om jag är mer specifik...Någon som lyckats göra någon annan matchning med Qr eller kanske mer väsentligt....är det lönt att försöka göra det.
 
Toppen