Senaste nytt

Status matchning - i massor!

agehall

Medlem
LOL!!! Plötsligt var diskussioner om för lågt satta krav på EBG, A3*G och andra statusnivåer som bortblåst! :)

Fast jag tycker nog det är lite skillnad på låga krav och en statusmatch. Jag hade tex aldrig flugit med SkyTeam om jag inte fått en statusmatch till FBG från mitt EBG. I år har jag nästan återkvalificerat mig till FBP, om bara alla resor trillar in på kontot någon gång. Jag kommer dock att fortsätta uppehålla mitt EBG.

Men nu när kraven på EBG sänks, så kan jag ju likagärna försöka hålla status med oneWorld också. Det kan inte vara allt för många som har guld eller högre status med tre allianser..? :)
 

charlesswe

Medlem
Lite OT men ändå... Ett lätt sätt att skaffa BA Gold i bra komfort är att köpa en biljett med AA tariffer ex-CMB och vara kreativ med routing.

T.ex CMB-SFO i F (CMB-HKG-LHR-JFK-många hops om man vill-SFO).
Enkel kostar runt 16kSEK all in. Finns för mangå städer i USA.
 

agehall

Medlem
"Status-matchning" innebär att du får motsvarande den status du har hos bolag A även hos bolag B.

Tex hade Flying Blue en promotion för ett år sedan, då de erbjöd statusmatchning för folk som hade StarAlliance. Då matchade jag mitt EBG till FBG.
 
Vad innebär "status-matchning"?
Att ett företag, i syfte att locka nya kunder, erbjuder en möjlighet för trogna kunder (bonusprogramsmedlemmar) hos ett annat företag att få samma status.

Ex: Om du tidigare flugit mycket med SAS och blivit Eurobonus Guld, kan KLM erbjuda dig att matcha ditt SAS-kort till deras motsvarighet Flying Blue Gold bara för att få dig att flyga med dem istället. Precis som Agehall skrivit ovanför.
 

Jonas C

Medlem
Hur är det med matchning mot Delta Skymiles. Måste man genomföra flygningar med dem, eller får man statusen direkt?
 
Toppen